Aloe Vera

Min mamma är Massage och Spateraput (haha vad lyxit det lät)
Men det är inte så stor lyx för någon i min familj eftersom hon nästan aldrig gör något på oss, för att hon är så trött när hon kommer hem efter en lång dag...
Men nu när jag är här i Chile och pratar med henne på msn så tyckte jag att hon var inne lite föör ofta och skulle iväg till mormor och moster och shoppa, lite allt för ofta på vardagar, för att jobba så mycket.

En dag frågar jag henne, Jobbar inte du längre??Då säger hon att hon bara jobbar 3 dagar i veckan!?!?!
Glassigt värre, hon är alltså hemmafru på halvtid nu, det är precis så jag vill ha det i framtiden. Haha mamma lever min drömframtid, eller jag ska inte jobba med samma sak men men...
image442
Aja, det var inte alls det jag skulle säga i det här inlägget utan om Aloe Vera.
Mamma säljer Aloe Vera och säger att det är så bra, men jag har aldrig trott på det eller jag har aldrig pallat rättare sagt.
Men nu skickade ju hon med en Aloe Vera Gelly till mig här i Chile och då tänkte jag: Äh, vafan jag kan väl passa på att testa nu när jag inte har nåt bättre för mig. Och om min hy skule bli sämre så är det skit samma eftersom jag är här =)
image440

Jag kan ju säga att jag är jätte glad för att jag provade den... Kommer inte ihåg nu hur länge jag har använt den men iaf 2-3 veckor och jag märker verkligen skillnad hihi.
Min hy är mycket jämnare och lenare, det är en bit kvar tills det är helt bra och jag måste nog byta kostvanor för att den ska bli helt bra men snart är min problemhy ett minne blått =)
Jag har också haft problem med att min hy är torr, men inte längre.

Prova!! Vare sig du har problemhy eller ej jag älskar den!♥
(Det trodde du aldrig skulle komma från mig va mamma haha)

Nu vill jag börja dricka josen också (eller Aloe Vera Gel som den heter), ska göra det i sommar när jag kommer hem!! =)

image444

image443
Sommar drink, Ja tack!

(Nu när du inte jobbar så mycket mamma, har du inget att skylla på. Nu är du skyldig din familj lite spa :P)

Kommentarer
Postat av: syster madde

juste mammisen!

2008-04-24 @ 21:54:21
Postat av: syster madde

ÅÅÅ vad jag är glad att du äntligen ville prova gellyn för din hy, det var så frustrerande att du och Madde inte trodde på mig. Synd bara att Madde inte tror att det kommer att hjälpa hennes hy, hon har nu tyvärr börjat att äta antibiotika som är så skadligt för kroppen, det tar ca et år för kroppen att återhämta sig från en penicilinkur och hennes kur är på ett halvår! Rätt Sanna, tillsammans med Aloe Vera juicen kommer du att må som en prinsessa. Klart att ni ska få spadagar på min praktik, jag ser fram emot det och då ska ni få känna på Aloe Veras nya hudprodukter som är helt fantastiska! kram på dig min prinsessa! mamma

2008-04-24 @ 22:15:31

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0