Boring!

VARNING ett av mina LÅNGA depp inlägg!!!

image368
Jag har sååååå Trååååkigt!!
Oscar åkte hemifrån vid 4 tiden för att plugga med Fernanda i hans klass.
Han kom hem kl 21 !?!?!?!?!?!?!?
Jag har haft så jävla tråkigt och nu när han kommer hem sitter han bara vid skrivbordet och pluggar igen!
Tänker ibland vadfan gör jag här?
Jag är i stort sett på den här resan för att Oscar inte ska känna sig ensammen här, men nu när han har skaffat kompisar så verkar han klara sig galant utan mig.
Börjar allvarligt fundera på om jag ska vara här, ser ingen mening med det, förutom att nu har jag börjat ha kul på helgerna. Men det har jag garanterat hemma också.

Det finns ingen anledning att jag är här och sen då? När det här året är klart, då har han planerat att flytta till ett annat land, det kommer ju bli samma sak igen!!
När kommer jag i första hand?? NEVER EVER...
Och mina planer när det gäller livet?? Vart tog dom väger?? Nä, dom är inte något att räkna med, nu kör vi 100% på Oscars framtidsplan.

Det jag menar är att det skulle inte vara någon skillnad om jag var med eller inte, jag hänger bara med någonstans där bak... Jag lever inget eget liv jag lever halvt Oscars liv.

Nu vill jag bara att det ska vara somma så jag kan komma hem och inte vara helt ENSAM. Ja det är jag som är ensam och inte Oscar.
Varför ska jag vara ensam men Oscar kan inte vara det för då kanske det blir för påfrestande att han längtar hem och kan inte klara sina studier lika bra.
Jävla skit är allt.

Innan jag åkte hit sa jag när jag började ångra mig ang resan: "Jag kommer ju aldrig ångra om jag åker men jag kommer nog ångra mig om jag inte åker."
Men om jag ska vara helt helt ärlig så säger jag det förbjudna som ingen där hemma vill höra, kanske dom blir irriterade på mig till och med men om jag ska vara helt ärlig, så ångrar jag att jag åkte hit.
Det är lite förbjudet att säga det, men nackdelarna med att jag är här överväger mina fördelar grovt.

Nu säger ni, man kan inte leva och ha det bra hela livet, det kommer dåliga tider i livet också.

Men då säger jag, varför ska man leva och ha en dålig tid i livet när man inte behöver?? När man lika gärna kan ha det bra. Som mamma sa till mig Varför ligga på botten, när man kan ligga på toppen??

Var detta för känsligt för vissa? Läs inte då, jag skriver det jag känner och vill här! Så är det och så kommer det förbli.

Klart slut på mitt depp inlägg!!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad jobbigt :( hoppas det löser sig.. Du kanske borde prata allvar med honom ;) ta hand om dig.

2008-04-11 @ 19:04:58
Postat av: syster madde

men ta tag i det då, gör det bästa av situationen. jag vet att du inte vill höra det men de e sant. ta tag i dagisgrejen om det är det du vill, bara du hittar på nåt att göra på dagarna. puss

2008-04-13 @ 14:25:39

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0