God morgon mina änglar!

Nu är kl 20 över 11 här i Chile.

Min morgon hittills:
♦Vaknade på toppenhumör.
♦Till frukosten började jag och Oscar tjafsa. Inget allvarligt, utan våra morgonhumör med pengaprat och vad jag vill "slösa" och vad han "behöver" köpa gick inte ihop men efter lite skrik så löste vi det haha.
image325

Oscar tycker så här:
Om man behöver något så ska man köpa det, spelar inte så stor roll vad det kostar utan om man har planerat detta köp innan man åker till affären så är det helt ok att köpa en dyr pryl.
Och ordet behöver är väldigt viktigt i den här meningen, för det är viktigt att köpa nåt man inte har något liknande av.
(Just idag handlade det om att Oscar skulle köpa något till hans TV-spel)

Jag tycker så här:
Om man hittar något man vill ha i affären man går och strosar i som man vill ha så köper man det även om man inte planerade just det köpet. Jag tycker att det är halva nöjet att komma hem med något oplanerat som man tycker jätte mycket om.

Så jag sa till Oscar (eftersom han vet att det jag syftar på att köpa till mig har med kläder att göra)
att, om jag ska vara ärlig så behöver jag inget mer klädesplagg, men mina klädköp kommer aldrig i hela mitt liv ta slut, även fast jag inte behöver en till rosa tröja tex. så kommer jag hitta en ny rosa tröja som jag tycker är mycket finare som jag kommer vilja ha.

Skillnaden är, Oscar köper dyra TV-spel och skrivare och allt vad teknik heter.
Jag köper lite, billigt och ofta.

Vi har helt enkelt skild syn på vad som är värt att lägga pengar på!
(Jag tror att Oscar har ärft lite "snålhet" av sin far)

Kommentarer
Postat av: sebastian

När det kommer till en mans Nintendo Wii räcker ordet "behov" inte längre... Det handlar om trohet till Nintendo som skapade Zelda & Mario

2008-04-04 @ 09:47:18
Postat av: OSCAR SANTANA

bra talat sebastian!

2008-04-04 @ 16:10:36
URL: http://HTTP://SANTANA.BLOGG.SE
Postat av: sebastian

haha jag måste ju försvara mon bratha

2008-04-07 @ 22:22:25
Postat av: Sanna Santanan

Vad är det här för ihopgaddning mot mig!? Lyssna och tig när en kvinna talar! haha :)

2008-04-07 @ 23:08:48
URL: http://SANNASANTANA.BLOGG.SE

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0