Ingen mäklare har ringt!

Så här tycker jag att det går till här i Chile.
T ex. när det gäller mäklaren nu!

Mäklaren:
Är ni lediga i morgon så kan vi träffas då och prata om kontraktet?
Vad hon egentligen menar: Är ni lediga i morgon, så kanske vi kan träffas om det inte händer något annat, så som att jag vill städa hemma i morgon, för annars kan vi ju träffas på Tisdag eller nåt.

VI:
Jo vi är lediga hela dagen när kan du träffas?

Mäklaren: Vad bra, Ska vi säga att vi ses kl 11.00?
Vad hon egentligen menar: Okej, då ska jag se om jag har lust att ha ett möte med någon imorgon eller om jag bara vill vara hemma imorgon. Vi får se annars kan ju ni ringa upp på torsdag nästa vecka eller något.

Vi:
Okej, då ses vi imorgon kl 11.00, ska vi ha med något specielt?

Mäklaren mumlar något oförståligt och så lägger vi på!

Nu är kl 14.40 och Mäklaren har inte ringt och hennes mobil är avstängd... Jag är inte förvånad efter som alla beter sig på samma sett här. Man kan inte lita på att något blir av eller att något händer den tiden man kom fram till.
Man lever hela tiden i ovisshet när något kan komma att hända!

Mäklaren kan lika gärna ringa imorn kl 9 på morgonen och fråga om vi inte kan träffas om en halvtimma, utan att ens be om ursäkt för att inte ha hört av sig i lördags när vi hade bestämt en tid.

Sånt här kan göra mig GALEN så att jag håller på att spricka!!!!

Kulturkrockar eller vad säger ni?


Mäklaren ringde precis nu 14.00 hon ska skicka på mail vad vi behöver till vårat "möte" så förmodligen ska vi ses på måndag men vi får se hur det blir med det :P




Kommentarer

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0