Jag trivs inte i detta land, tyvärr men så är det!

Vad fan är det med människorna och detta land??
Just nu är jag så jävla sur.
Nu har mäklaren lovat några andra "våran" lägenget!?!?!?!?!?!
Oscar har skickat två mail i veckan till henne men hon har inte svarat + att vi har ringt men då har hon vart "upptagen" så hon har inte kunnat prata.

Nu ringde Oscar till henne igen och då sa hon att det är några andra som är på väg att hyra den nu!

Jag fattar ingenting och jag pallar allvarligt talat inte med det här landet och människorna här.
(nu låter jag jätte hård, jag hatar ju såklart ingen men det är för stor krock)

Jag vill hem och stanna hemma, jag skiter i vilket.
Jag kan inte bo så här mer och jag kan inte leva ett sånt här liv i ett år till. Det går inte!

Ni får säga vad ni vill men jag VILL INTE VARA KVAR I DET HÄR LANDET.
Jag och Oscar måste komma på en lösning för jag tänker inte stanna här hela tiden ut, så tycker jag nu när jag är upprörd och så kommer jag tycka när jag har slutat att vara upprörd också.

Jag blir jätte glad för alla snälla mail och komentarer jag får när ni skriver att det kommer bli bättre och att det är flera som har gått igenom samma sak.
Men tyvärr hjälper inte dom orden just nu för mig, jag har min åsikt om det här och det har inte ändrats på 3,5 månad och jag tror inte min åsikt kommer att ändras.

Jag trodde att jag skulle klara av "kulturkrocken" mycket bättre och jag trodde jag visste hur människorna funkade. Men jag hade fel.
Jag klarar inte av det, jag tycker de flesta människorna här beter sig lite odrägligt och falskt. Och jag pallar inte sånt.
Man kan inte lita på någon och det gör en så hopplös.
(vissa undantag såklart)

Oscar kommer stanna året ut här iaf, jag kommer inte göra det.
Jag har bestämt mig och Oscar säger att han förstår verkligen det. Han vet att jag lever ett mycket bättre liv i Sverige och han kommer klara det här utan mig här.
Såklart han kommer sakna mig (:P) men han kommer klara det, det vet både jag och han.
Han har fått flera kompisar och kommer klara sig galant.

Kommentarer
Postat av: syster madde

lyssna till ditt hjärta som vet vad du känner

2008-04-17 @ 23:14:42
URL: http://tantolsson.blogg.se
Postat av: Oscar

sanna, du ar vard alla mina vanner har flera ggr om.

2008-04-18 @ 02:55:57
Postat av: mamma

Sanna vad jobbigt det är med de mäklare ni har träffat, det här sista tar verkligen priset! Jag förstår om du blir upprörd men låt inte ilskan göra att du tar förhastade beslut, du hinner bestämma dig för hur du vill ha det när du kommer till Sverige. Oscars komentar är det vackraste och sötaste jag har läst på länge, klart att han klarar sig men han kommer att sakna dig oerhört och du kommer att sakna honom sååååååååå mycket, men du kanske stör honom mer än du hjälper honom när du inte mår bra i ditt nya land. Puss och jag stödjer er i det beslut ni tar!

2008-04-18 @ 17:30:19

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0