Min Kväll.

Snabbt genomdrag av min kväll, är så trött nu så jag orkar inte gå in djupt, kanske skönt för er haha.

Kom hem från Portal där jag och Oscar köpte en kyl/frys, en tvättmaskin, multivitamintabletter och några andra tabletter till Oscar eftersom han har vart förkylt i 3 månader nu. kyl/frysen och tvättmaskinen gick på tillsammans ca 3.000kr.
Dom levereras till lägenheten på lördag.

Jag åkte hem, Oscar gick för att fortsätta plugga på bibblan(?)...
Taxichaufören började prata med mig såklart när Oscar inte är med. Men jag fattade allt och kunde väl svara något sådär haha, det verkade som han fattade vad jag sa iaf, men han kanske bara ville se trevlig ut, vem vet.

Jag satte mig vid datorn en stund när jag kom hem och pratade med syrran på skype och tog en multivitamintablett.
Efter det började jag städa liite, satte på as bra musik så att jag blev träningssugen, satte på mig mina joggingskor, mina träningsbyxor, satte upp håret i en hög toffs, på med min svart fleecetröja och en svart tunn jacka.
På med Shamiras koppel och ut på PowerWalk.

På gatan ser jag ett gäng fotbollskillar som kommer från fotbollsplanen, tänker FAAN jag pallar inte just nuuu!
Jag brukar svänga in på en annan gata när jag ser ett killgäng komma gåendes men nu var det försent.
Anledning: Man blir inte lämnad ifred när ett killgäng specielt fotbollskillgäng kommer gående, det är en garanti att dom glor, visslar, låter nåt i stil med oouuu *Rubia, *Linda, *Guapa osv osv... Långt efter man har gått förbi låter det lika dant fast då ropar dom högre!!
Och såklart hände det nu också.

Jag går iaf bara vidare kommer ut på en lite större väg som jag måste gå på ca 200 meter på min runda för att sedan komma in bland området igen.
Där tutas det och skriks ut genom bilrutorna efter mig, ungefär var tredje bil tutar och ropar något...
Jag pinar på fortare för att komma in i området igen. Då går en kille förbi mig, lutar sig mot mig i farten och säger Super *Linda.

(Madde frågade idag när vi pratade på Skype om dom har slutat reagera på mig, men alltså nej det har dom inte, men jag skriver inte det här i bloggen längre för att det händer hela tiden så nu tycker jag inte att det är någon "nyhet" att berätta. Men bara för att hon frågade tänkte jag att jag kan ju skriva hur en vanlig promenad för mig ser ut här i Chile)

Kommer hem pumpar ännu mer musik och kör ben och mag styrka så benen skakar haha, fy fan asså haha!
Hoppar in i Duschen och peelar mig, ut ur duschen smörjer in mig och nu sitter jag med lugn musik i sängen med min rosa lilla laptop och funderar på om jag ska ha en jätte lugn kväll med en film och jag bestämmer nu att ja det ska jag =)

Så nu går jag in i köket gör te och macka och sätter mig här framför datorn och kollar på en rulle.
(Om mina ben pallar när jag ställer mig upp)

Juste, efter min super träning är jag inte täppt i näsan och känner mig super frisk men trött.

* Rubia= Blondin
* Linda= Vacker/Fin
(Alltså inte tjejnamnet Linda)
*
Guapa= Snygging- nåt i den stilen

(kl är nu 19.50) God Kväll =) mina ♥♥

Kommentarer
Postat av: Mirta

När jag kom till Sverige, tyckte att det var mkt konstig att inga killar visslade. När jag kom tillbaka på besök till Kuba, tyckte att det var både jobbig o trevlig att killarna visslade. Så länge de inte
kommer och är för nära, strunta i dem. Jag tycker att det är bättre med killar som säger vackra saker än de killarna som säger ingenting o gör dumma saker sen. Tyvärr det har hänt många tråkiga händelser på sistonde hemma i Sverige. Män som gör hemska saker, som kanske har aldrig våga prata med någon kvinna. Försök att tänka så , kanske det underlättar.

2008-04-25 @ 07:05:41
Postat av: syster madde

oj vad bra skrivet av mirta! :)

2008-04-25 @ 10:28:46
Postat av: syster madde

vilken fin sida du har gjort! jag vill också ändra min.... men jag vet inte hur man gör...

2008-04-25 @ 10:29:28

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0