Missuppfattning!

Intresseklubben antecknar!

Både jag och Sandra har missuppfattat hela grejen!
I spanskan uttalar man aldrig bokstaven H, men av någon konstig anledning skriver man den.
Så på msn och så vidare skriver ju vi Hahahaha, eller Hehehe när vi "skrattar". Men om man skulle skriva det till någon här så läser dom det som att vi skriver Aaaaaaa, eller Eeeeee så det blir ju helt fel.
I ställer skriver dom Jajajaja, eller Jejejeje, Som uttalas då Chachachacha osv eftersom J i spanskan blir ett Che ljud.

Jag tyckte att det såg jätte konstigt ut och lite otrevligt.
Men idag sa Oscar hur det låg till eftersom han pratar med sina klasskompisar på msn så han har fattat det nu.

Jag berättade detta för Sandra nu och hon har vart med om att några skriver så till henne också men hon trodde också att det var jajaja som på svenska...

Men nu fattar vi... Och ni också om ni skulle va med om detta någon gång :P

Kommentarer
Postat av: syster madde

hahaha men de e ju klart att det e så!! jag har inte fattat det förns du skriver det nu haha jag har tyckt att de som skriver så till mig e konstiga å jag har aldrig fattat vad de menar! jajajajaja ;)

2008-04-17 @ 23:00:29
URL: http://tantolsson.blogg.se

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0