Ointressant fakta!

VARNING LÅNGT INLÄGG ;)

För många är detta ointressant men jag är lite impad haha efter som detta är så lååångt ifrån Shamira man kan komma.

Vi var i kiosken och handlade bröd till frukosten imorn och våran Once ikväll.
Det här har hänt fleeera gånger innan och jag blir lika impad varje gång.

När vi tar med Shamira har ju vi henne i koppel och oftast väntar jag utanför med henne.
När vi står där och väntar kommer oftast andra ägare med sina hundar men inte i koppel ägaren går in i kiosken, säger inte ett ord till hunden men den har inte en tanke på att följa med in utan väntar snällt utanför!!

Dom luktar oftast på Shamira men sen går dom bara runt där utanför eller tar en liten runda på gatan.
När ägaren har handlat klart går dom hem tillsammans igen.

Ägaren behöver inte säga ett ord till hunden under hela tiden utan den bara följer efter och väntar på husse/matte.
Jag undrar bara hur fan har dom fått hunden så grymt uppfostrad???
(Tyvärr tror jag att dom har slagit hunden från början och visar inte mycket kärlek till dom)

Och det är inte bara en ägare och en hund det handlar om utan det kommer olika varje gång med allt ifrån Mega stora hundar till pyttesmå råtthundar...

Nu har jag vant mig vid dom STORA lösa hundarna här och blir inte rädd längre att dom ska äta upp Shamira, för dom kunde inte bry sig mindre om henne haha...
De e helt sjukt hundliv här asså... Förutom vissa undantag lever hundarna här ett riktigt hunddrömm liv, dom får mat hemma och får springa runt och ta sina egna promenader så springer dom hem och lägger sig på tomten och vaktar när dom känner för det.
Och jag har inte sett en ända tendens på att hundarna skulle börja bråka...

Nu blev det jätte långt inlägg om hundar haha sorry... Men jag älskar dom =)

Ska köpa en kompis till Shamira så fort tiden är inne =) En pojke ska det bli då!!

Kommentarer

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0