Roligt?

Alla verkar ha ett liv och ha roligt i det livet! Alla utom jag haha!
Jag har ett liv men jag kan inte säga att det är specielt kul... Inte just nu iaf!
Om jag ska vara ärlig så har jag haft ett så jävla tråkigt liv i över 3 månader och inte mycket spanska har jag lärt mig heller.

Det är synd men sant, tyvärr.

Felet är att jag har klarat mig på engelska typ...
Vi umgås med Tannia och Waldo på helgerna och pratar bara engelska eftersom dom har gått i skolan i flera år och alla lektioner har vart på engelska typ...
Salla (finska tjejen som bor här) pratar jag bara engelska med.
Oscar pratar jag bara svenska med.
Jag kunde ha fått lära mig ett helt nytt språk om jag hade kämpat lite meen... Lat som vanligt så har jag tagit "genvägen" som såklart blir en "senväg"....
Men en liten fördel är det och jag har lärt mig bättre engelska hehe!

Men... det kanske inte är försent än?
Har ju typ två månader på mig nu!
Såklart att jag kan mer spanska än när jag kom hit men jag skulle ha kunnat lärt mig MYYYCKE mer!!!

Jag trodde.... Men det gör jag alltid och jag gör aldrig som jag tror, vet inte det är så konstigt jag gör typ tvärt om när jag har kommit överrens med mig själv om att göra nåt.
pissigt är det... ;)

Nu har jag skrivit av mig mina tankar som flyger runt i huvudet som vanligt och förhoppningsvis mår jag bättre efter det.
Låt oss se! (haha vad fuult de lät i mitt huvud)

Kommentarer
Postat av: mamma

Sanna var inte så hård mot dig själv, se det så här istället - Jag har blivit så mycket bättre på engelska sedan jag kom ner till Chile och det är jättebra för engelska är också ett stort språk! och var glad för det, skit i om spanskan inte blev som du tänkte innan du åkte ner, tids nog kommer du att läsa spanska.
Gör bra det som du har lagt plan på och när du lagt en plan fokuserar du på det. Nu har du inte fokuserat på spanskan och då kan du inte vara arg på dig själv för att du inte kan spanska, ingen som inte läst spanska kan spanska så enkelt är det. Puss

2008-04-27 @ 20:24:29

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0