Tänk hur olika man ser på saker och ting!

Nu har jag legat på latsidan i några dagar IGEN för att jag av någon anledning håller på att bli sjuk hela tiden. Två sjukdomar på mindre än 2 veckor, inte dåligt.
Känner att min kropp är helt slut på energi nu, så dags att rycka upp mig.

Imorn börjar träning och bra mat!

Just nu sitter jag med en kopp grönt te med honung för att friskna till lite extra tills imorn.

Men det jag skulle skriva om var Våren/Sommaren =)
Eller tiden just nu fram till Juni.
image326
Hemma i Sverige hurrar alla för att våren nu är på väg och snart är det sommar, det blir ljusare på kvällarna och varmare på dagarna.
Här sitter jag i Chile, det blir mörkare och mörkare på kvällarna, kallare och kallare på dagarna och känner inte alls samma känsla.
(vädret är tvärtom här, det är vinter här när det är sommar i Sverige för er som inte visste)
För mig känns det som en evighet till Juni jag ser det som att det är hela 2,5 månader tills jag ska åka hem, medan hemma i Sverige säger dom, det är bara 2,5 månader tills du kommer hem.

Handlar allt dett positiva/negativa tänkandet med vädret?

Det är bara något jag undrar




Kommentarer
Postat av: Mamma

För varje negativ tanke tänk två positiva. Tiden känns lång när man längtar, håll ut och försök att fokusera på någonting under väntetiden, ge dig på spanska språket lite mer fokuserat. Puss mitt barn. mamma

2008-04-04 @ 12:53:51
Postat av: syster madde

känn pepp!

2008-04-04 @ 17:38:49
URL: http://tantolsson.blogg.se

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0