Vacker eller inte!?

Mamma och Madde säger alltid att jag är så fiin, jag däremot har jätte svårt att säga till folk att dom är vackra och så (har svårt att ta till mig också för den delen)...

Kan tycka att det låter tillgjort och att det har blivit ett måste att säga det till varandra.

(känslokalla Sanna pratar igen)


Men jag tycker självklart att folk är vackra och söta, men jag tycker nästan att hela det där söta försvinner när man säger det.
För det första kan personen man säger det till få för mycket luft och tror att hon/han är snyggast i Världen för att han/hon har hört folk säga det några gånger.

Men den största anledningen varför jag inte säger det till folk hit och dit är för att jag vill inte få det att låta fejk, som det lätt kan bli, "åååh har du ny tröja? hehe vaaad fiiiiiin!" fast den är ganska fin bara.

Därför sparar jag dom där "vaad Fiiiin" eller "Vaad sööt du ääär idaaag" (inte för att jag brukar överdriva så dääär tjejigt överdrivet) till dom tillfällen jag verkligen känner att hon/han är något speciellt fin och söt, känns mer äckta och inte som att jag slösar bort dom värdefulla orden. Även fast jag kan tycka att personen i fråga är fin och söt varje dag. Men jag sparar hellre än att slösa.

Kan vara min största nackdel men då vet ni att jag verkligen menar det när det ploppar ur mig.

♥(missförstå mig rätt mina söta)♥
(Ni som känner mig fattar nog vad jag menar haha)

Kom att tänka på detta när min Mamma komenterade bilden längre ner på sidan när jag ligger sjuk i sängen med feber och spytt hela natten "Är du så där vacker även när du är sjuk mitt barn".

Mamma, tror du att jag kommer känna mig vacker när jag har fixat mig nu från topp till tå med allt vad skönhetsprodukter heter och du säger att jag är vacker nästa gång?
Cachai..? =)

Kommentarer
Postat av: syster madde

men när jag säger att du e söt å vacker menar jag verkligen det. Varje gång jag ser det fylls jag av kärlek till dig å jag blir nästan chockad av din skönhet varje gång jag ser dig, därför kommer det bara ut ur mig! jag slösar verkligen inte på orden...

2008-04-03 @ 21:38:34
URL: http://tantolsson.blogg.se
Postat av: Mamma

Med kärlek kan man slösa hur mycket som helst, man kan aldrig säga att man älskar någon för många gånger och som din kära syster säger, varje gång jag ser dig fylls jag också av kärlek! Lär dig att vara kärleksfull mot andra utan att lägga in några värderingar i det. Lär dig att lita på att folk är ärliga i sina kärleksförklaringar. Älska dig själv så älskar du andra.
kram mammi

2008-04-04 @ 13:05:36
Postat av: Mamma

Förresten Sanna så skiter jag i vad du säger om att jag säger att du är vacker och att jag älskar dig för mycket, jag kommer att skriva det i alla inlägg ändå när jag tycker det, så det så, mammai

2008-04-04 @ 13:08:04

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0