Vaknade glad men det dog ju!

Jag vaknade glad, Oscar ringer och säger att jag ska börja göra mig iordning för vi ska kolla på en lägenhet.
Jag går upp ur sängen och börjar sminka mig, för jag insåg själv att jag inte skulle hinna duscha ner min morgonfrilla, så jag satte upp håret i en knut.

Oscar kommer hem och är jätte stressad 3 minuter efter att han ringde, vi ska gå om tio minuter säger han och tar ut Shamira.
Han kommer in byter om och säger: Nu måste vi gå!

Jag har fortfarande Pyjamasen på mig, tror han på fullaste allvar att jag ska gå från nyvaket stadium till att ha fixat mig helt klart på 10 minuter.
(för att se kapabel ut i deras ögon att ha en lägenhet, för jag skulle kunnat åkt dit osminkad, men då skulle vi inte ha fått hyra lägenheten, dom kollar på allt. Om jag skulle ha fel tröja på mig skulle dom kunna neka oss lägenheten.)

Oscar vet hur jag fungerar så jag fattar inte hur han kan bestämma med Mäklaren att vi ses om en halvtimma när han är kvar i skolan och jag ligger och sover.
Så Oscar blev as sur, kastade nycklarna och sa: Äh, jag åker faaan utan dig.
Aa gör det, sa jag. För som det ser ut nu och hur mycket jag än skyndar mig så kommer jag inte hinna enligt dina planer.

Så, nu har Oscar åkt för att kolla på lägenheten.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Varför gör Oscar så här? så dumt, han måste lära sig att komma med motbud när han planerar, i synnerhet när ni är två, inte låta andra bestämma, ja ja så här är livet. Han är halvchilenare och ni har bott där i ett halvår, han har lärt sig hur det fungerar i samhället och nu kom ju inte er mäklare till mötet när ni skulle skriva kontraktet.... jag vet inte vad jag ska säga.

2008-04-06 @ 17:41:30

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0