Dagen idag, inte bra!

Idag har både jag och Oscar varit deppiga, jag undrar mer och mer vad jag gör här? Jag har inget här att göra, jag har faktiskt jätte tråkigt här!
Och nu säger alla:
-Det kommer bli bättre när ni hittar boende och eran vardag börjar.

Men vad exakt kommer ändras så fort vi har hittat ett boende?? Ingenting!
Och vardag? jag kommer aldrig få en vardag här, Oscar kommer det men han kommer vara i skolan från 8 på morgonen & sitta på bibblan till 9 på kvällen.
Vad ska jag göra då liksom?
Shoppa, plugga spanska och träna?
Kanske är kul i en månad, men när jag inte har pengar kvar att shoppa för och jag kan ju inte träna varje dag, hela dagarna. Vad ska jag göra dåra??

Nä fy fan vad allt känns trist nu!

(trodde innan jag åkte hit att jag skulle leva glassar liv och åh vad skönt att vara hemmafru men NEJ, fan va tråkigt! Jag ska aldrig bli hemmafru hur mycket stålar min man än drar in så ska jag fan inte vara hemma hela dagarna! det tummar vi på haha)

Nu tycker alla att det är jag som är neggo peggo och förstör för Oscar, men han är neggo också bara att han inte skriver lika känslomässigt och ärligt på sin blogg.
Han erkänner inte ens för mig att han har tråkigt här, men alla som känner Oscar vet att han inte kan ligga inne i ett rum en hel dag och inte göra någonting utan att bli galen.
Han kan ju inte ens sitta still i 2 minuter hemma i sverige.
Han tror inte att jag märker, men han har ju inte kul iaf det kan ju vem som helst se.
Men någon av oss måste kanske vara liiiiite positiv utåt annars hade vi båda deppat ihop!
Vi får väl hoppas på det bästa, mer kan vi inte göra nu!

(nu låter det som att vi inte gör annat än deppar men så är det inte, jag skriver av mig allt neggo här så ni får inte tro att vi håller på att gå under! haha, om det skulle vara så skulle vi ju ha åkt hem, det finns inget som stoppar oss från att göra det)



Kommentarer
Postat av: mammi

Kära barn, det finns tråkiga stunder och dagar i livet. Ni kan inte få allt på en gång det kommer att ta tid. Händelserika saker knackar inte på ens dörr, händelser söker man upp. Er första händelse har ni varit med om, ni har rest dit, ni har bott inneboende, nästa är ert egna hem, era studier, i och med det kommer det in nya vänner i era liv och nya händelser ett nytt liv byggs på från dag till dag. Man kan säga att ni har fötts på nytt ni börjar liksom om från dag ett eftersom ni startar på 0 i Chile. Fösök att sysselsätta er med någonting varje dag, upptäck Chile lite försiktigt och lycka till jag älskar er!
Mamma

2008-02-21 @ 23:32:32
Postat av: Anonym

Förlåt om jag tränger mig in så här, men jag har läst din blogg nu i några dagar.. Och du klagar rätt mycket, du måste förstå att det är jobbigt för din man som det är för dig.. jag menar tror inte du det är ännu jobbigare för honom när du e så negativ hela tiden.. lr du kanske inte är det irl men som du skriver hela tiden så tror man ju det. Tro mig jag vet hur svårt det är att flytta till ett annat land, men eftersom att jag är halv svensk så har jag fått lära mig en annan kultur oxå.. du har nog bara bott i sverige, du måste anpassa dig till folket där, jag tyckte det va jobbigt eftersom jag inte hade någon att prata med inga kompisar etc.. men sedan började jag typ gå till kyrkan, nåt som jag inte had egjort på flera år, där fick jag lära känna jätte många i min ålder, jag fck lära mig ett nytt språk snabbt, eftersom jag va tvungen, annars skulle dom inte förstå mig, men det var kul! där gick man i grupper på bio, restauranger, karaoke barer etc.. hade jätte kul.. Ha hopp! Lovar att det kommer fixa sig, du kommer lära känna folk, och sedan trivas. Du kan tycka att det här e inte något jag ska lägga mig i.. men jag ville bara skriva ner ett par rader.. det är inget som jag skriver emot dig.. utan bara försöker få dig att förstå att allt e inte enkelt. Förlåt att jag lägger mig i!
Ha en jätte bra tid där nere! Mvh Ida

2008-02-22 @ 01:50:52

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0