En månad i Chile!

Okej nu har jag klarat av att vara i Chile en månad, tänkte göra en tillbakablick vad som har hänt den här månaden
OBS!! Blir ett långt inlägg, men mest bilder!
Innan vi flög vår kos!
image97 image98
Vänstra bilden: Sandra gick upp extra tidigt för att säga hejdå=)
Ska jag säga en hemlis... hon grät när vi sa hejdå!
(jag också haha, saknar dig varje dag!)
högra bilden:Familjerna på Arlanda ska säga hej då! =)


Första boplats i Santiago=)
När vi kom fram till Chile, Santiago mådde både jag och Oscar piss, eller hela flygresan hit satt vi och pratade om vad fan vi höll på med. När vi hade mellanlandat i Madrid tänkte vi inte så mycket på oss utan på att Shamira skulle kissa, men det gjorde hon inte! Så på nästa plan som vi skulle sitta på i 11-12 timmar med en hund som inte hade kissat på 9 timmar. Ändå var vi i Madrid i 4 timmar, men hon vägrade att pissa så vad skulle vi göra?
När vi satt på andra planet kom ångesten, vi ville bara gå av planet och åka hem igen!! Men det gick ju inte!
Väl framme i Chile var vi bara tomma, vi ville hem!!
Men vi stod ut och det gick lättare och lättare för varje dag i Santiago och jag fick shoppa bort mina bekymmer lite!

Det som var ovant var att ALLA glodde och visslade, hängde ut genom bussfönstrerna för att få en glimt av mig, men jag "vande" mig eller jag lärde mig ignorera bara!
Kunde inte gå i en affär själv utan att killarna var på mig och viskade saker till mig! Lite obehagligt var det!
Bilder från första tiden i Santiago

Här mådde jag skit och var blekfis haha!
(klicka på bilderna för att få dom större)



Nästa station Talca!
Efter att vi hade vart i Santiago åkte vi till Talca, som var Landet! Där hade vi jätte mysigt med pool och ett stort hus!
Sen blev det inte jätte kul men det är en annan historia haha!

Här behandlade alla mig som en prinsessa! Jag fick mest mat vid middagen, dom väntade på att jag skulle börja äta och väntade på vad jag skulle tycka om maten, när jag sa att den var god drog alla en lättande suck och fortsatte äta. Kunde inte gå själv i matbutiken här, eller kunde, dom var på mig här också iaf!


Nästa Viña del Mar!
Japp, vi skulle till Viña för att sola och bada vid havet men vad fick vi? Kallt och blåsigt haha!


Andra Bostaden i Santiago!
Efter Viña åkte vi tillbaka till Santiago, men inte där vi bodde innan utan till en barnfamilj. Där hade vi det kul faktiskt och det var nu längtan hem började släppa lite!


Och sist men inte minst Temuco, där vi ska stanna!
Att äntligen komma ner till Temuco var en lättnad! Allt blev mycket skönare här! Vet inte vad det är men det är en jätte mysig stad och trevliga människor!=)
Men här visslar dom, tutar och glor mer än på nåt annat ställe, men det är inte på samma sett, dom skriker mer efter mig på gatan men dom kommer inte fram och viskar saker.. så det är mycket skönare, jag kan ju bara ignorera när dom hojtar och tutar efter mig men inte när dom kommer så nära! =)
Bilderna från Temuco ligger typ dom flesta redan uppe på bloggen så ni får kika runt om ni vill se dom!=)

Slutsats:
Blondie i Chile= Bra om man vill känna sig som en Celeb!
Jag trivs för övrigt bättre och bättre här. Men med hemlängtan i perioder mer eller mindre! Men det måste man ju få ha!!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Hej! ååh, hur kommer det sig att du flyttade till Chile? Har själv bott där i 6 år, men bor i Sverige nu!

Aah, QUE TE VAYA BIEN, BESOS :D CHAOO

2008-02-15 @ 15:29:15
Postat av: mammi

Tack för att vi får ta del av er vardag i Chile mitt barn. Var rädda om varandra. Kramar från oss i svedala vi tänker på er alla stunder på dagen, många frågar hur ni har det och hälsar, till och med mina kunder. kramisar mammi./Anneli

2008-02-16 @ 11:55:41

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0