Idag då!?

Jo, idag har vi vart hos Oscars pappas kompis som bor i Temuco, och någon som var där va Engelska lärare i en skola och hon gav förslaget att jag skulle börja skolan med dom som är i min ålder och gå på deras lektioner för att lära mig spanska i ca 4 månader. Helt gratis kan hon fixa in mig!
Då läser jag matte, historia och allt sånt som man läser på gymnasiet. Jag får inga betyg och inga prov utan jag går bara dit och är med på deras lektioner några timmar om dagen.
Det är den bästa chansen jag kan få för att lära mig spanska och jag inser att jag måste göra det här, jag kommer ångra mig så mycket om några år om jag inte tar den här chansen som jag bara kommer få nu och aldrig mer.

Men det finns ett problem som vanligt,
men det här problemet kan jag endast styra själv och det är att jag inte vågar. Men den här gången ska jag nog skita i att jag inte vågar,  jag ska bara gå dit även fast jag kanske kommer spy av nervositet men jag vet att jag bara kommer vara nervös kanske första veckan och sen går det över.
Så jag ska inte missa den här chansen. Om jag hatar det som hon sa så är det bara för mig att inte gå dit mer!

Jag är redan nervös! fy vad jag hatar sånt här igentligen, vågar knappt gå in i ett klassrum där jag inte känner någon i sverige, så ska jag göra det här när jag inte ens kan språket.
åh herregud vad jag kommer vara stolt över mig själv sen när jag har gjort det! Det är värt all nervositet i efterhand, jag kommer ju aldrig ångra att jag gjorde det... eller?

Måste förbereda mig nu och PLUGGA spanska som fan så jag kan lite iaf!

Kommentarer
Postat av: Suegra

Du klarar mera än vad du tror. Buena Suerte

2008-02-20 @ 07:20:03
Postat av: mammi

Du är bäst mitt barn!
rätt inställning till problemet, du kommer inte mer än att må illa och sånt går över.
Kör hårt mitt barn du klarar det här!
Kramar
mamma

2008-02-20 @ 15:18:41
Postat av: syster madde

du kommer aldrig i ditt liv ångra det sannisen. da kan! lovar

2008-02-20 @ 16:15:58

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0