Resan till Temuco!

Resan till temuco!

Japp, vi vaknade upp i Temuco iaf!
Fy fan vilken rolig resa vi hade (eller inte!!) Fast det blev ju roligt för att ALLT gick åt helvete!! hahaha

Berättelsen om Sanna & Oscars Resa från Santiago till Temuco!

Allt började bra, kl ringde kl 8. Vi gick upp, åt frukost och städade det sista! Taxin var i tid som vi hade ringt dagen innan. Kl10.00 stod den utanför husen och vi packade in ALLA väskor i bilen och åkte mot busscentralen!
image1


Vi kom fram till busscentralen en timma för tidigt så vi tänkte fika någonstans medans vi väntade på bussen, så vi tog all packning (vet faktiskt inte hur vi lyckades så bra med det, men det gick) och gick in på närmaste hak!

Det blev Jerrys "hak" haha kom vi på när jag fick min kaffemugg!
image2


När vi hade suttit där ett tag kom Oscras Pappa in (han skulle hämta mitt ID-kort) men såklart är inte ID-kortet klart!! Det är det vi har väntat på så att vi kan åka till Temuco! Han säger att som kommer skicka ner det till Temucos mydigheter! HALLLÅÅÅÅÅ vad är det jag har bett Oscar fråga???? JO, Om dom inte kan skicka ner det så att vi kan hämta ut det där! Men NEJ det går ju inte har Oscar sagt! ÅÅÅh jag blir galen när jag inte kan göra saker SJÄÄLV!!!

AA iaf så går vi till bussplatsen och väntar på bussen. Den är några minuter sen men den kommer tillslut.
image4

När dom lastar in våra väskor kollar jag upp på bussen.
Alla små fönster är öppna och jag frågar chockat: Är det ingen AC på den här bussen eller??
Dom säger: Jo dah det är det.
I mit huvud: OKEJ!?!?!? bäst för dom att det är!!

Vi sätter oss på bussen (den är varm) Vi börjar åka och det blåser lite lagom kallt från AC:n men dom har fortfarande alla fönster och takluckorna öppna!
Det är inte så farligt eftersom kl bara är 12.
Men när kl går mot 3-4 börjar bussen bli en hetta och alla på bussen börjar svettas och känna uppe vid AC:n om den funkar, det pyser bara ut lite luft (inte kall).
Jag säger till Oscar att han ska fråga varför dom har alla fönster öppna när AC:n är på??
Svaret är att AC:n är så DÅLIG så att det blir bara varmare om dom skulle stänga dom!
FY FAAAAAAAN tänker jag men ser glad ut...

En timma efter det vaknar jag av att jag är blöt!!! Ja, jag var helt blöt av svett hahhaa de va så jääääävla varmt!
Då stannar Busskillen bussen mitt i solen mitt på vägen i HETTAN!!!!!
Han går över på andra sidan gatan jätte sagta som alla gör här när som egentligen borde stressa!
Man ser hur alla blir svettigare och svettigare.
Jag & Oscar tänker på Shamira i all denna hetta så vi öppnar väskan hon ligger i och ger henne vatten och baddar henne på huvudet.
DET var vårat misstag!!! Efter en kvart till på bussen går en kille som jobbar där runt och frågar vem som har hund?
Vi tänker först inte säga nåt, men vi säger tyst till han att det är vi!
Han säger snällt och tyst så att ingen nyfiken ska höra: Man får inte ha hund på bussen och bla bla bla........ Det är en som har klagat!
Vi får gå av nästa station! Los Angeles. Det är då 1,5 timmar kvar på våran 9 timmars bussresa och Shamira har inte sagt ett pip på hela resan, bara legat i sin väska. Hoppas kärring jäveln är nöjd!!!!!!

Asså jag blev så arg så att jag blev helt neutral, jätte konstigt!! Det var som att ingenting kan knäcka mig här eftersom det är så mycket som inte har slutat som det var planerat. Vad hade jag förväntat mig, dagen hade ju bara blivit värre och värre så varför inte värst!

Jahapp, där stod vi med 5 väskor och Shamira i Los Angeles 1-2 timmar kvar till temuco.
Vad gör man? Jo, man tar en TAXI.
Vi körde efter bussen och var tvugna att ta ett kort, vi garvade bara för att hela situationen var så sjuk.

image3

Vi i taxin och bussen framför!

Men sen körde vi om den och vi kom fram mycket fortare än den kokande bussen!
Så här i efterhand med Taxi och buss hade vi kunnat flyga på en timma för samma pris.
Men vem visste att våran resa skulle gå som den gick?
En sak som är säkert iaf är att jag ALDRIG mer tar buss och verkligen inte TUR BUS!!!

Kommentarer

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0