Spanska på allvar!

Nu tycker både jag och Oscar att det börjar bli lite väl slappt från min del när det gäller spanskan.
Så, eftersom jag vill shoppa kläder, skor och smink varje dag så kom vi på den briljanta idén att om jag lär mig spanska så får jag shoppa kläder. Måste jobba för att få!
Så vi skrev ett kontrakt haha, och så här lyder det.

Oscars och Sannas avtal:

Ordbonuspengarna går till Kläder, Skor och Smink. Utan nylärda ord får jag helt enkelt inte köpa det.
Med undantag för det jag verkligen behöver, typ jacka när det börjar bli höst mm.

* Jag får 100 peso för varje ord jag lär mig. (ca: 1,5 kr)
* När jag har lärt mig de 500 första orden får jag 500kr i Bonus. Efter det är det varje 1000 ord en bonus på 500.
* Varje söndag ska jag klara ett prov som Oscar har snickrat ihop.


Både jag och Oscar kom fram till att det här är ända sättet att få mig motiverad till att plugga, så jag tjänar bara på att göra såhär. Jag är glad ;-p... För om jag råpluggar kan jag köpa massa kläder + att jag lär mig massa spanska.
Jag har redan börjat plugga och jag tror jag kommer klara det här ganska bra haha!

Så tillbaka till skolbänken med en kaffekopp, sen ska jag lägga upp bilderna på det jag köpte idag och sist ska jag köra lite styrka! =) Jag tror att det blir en bra dag det här!

Så Plugghäst för att Shopping!!
image187 image188
Det känns as bra, nu känns det värt att både plugga och shoppa!




Kommentarer
Postat av: mammi

Bra Sanna! och Oscar är min guldkille!
Kämpa på för det är din väg ut ur tristessen om du kan språket.
Kämpa på mitt barn!
Kramar
Mamma

2008-02-25 @ 13:10:12
Postat av: Ma-D

åå sanna vad du e duktig=)
jag blir så stolt!

2008-02-26 @ 00:23:07

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0