Stressa inte här!

Mamma när du kommer hit till Chile får du lägga din specialité på hyllan hemma i hallen innan du åker, vara berädd på att inte stressa!
Det går helt enkelt inte att stressa i det här landet för allt går i sin takt iaf.
Man får räkna med att stå i kö i mataffären i 20 minuter när man bara ska in snabbt och köpa lite dricka innan man ska åka vidare. Noop det går inte att stressa och sucka för att hinta att kassörskan ska skynda sig (jag har provat varje gånga jag handlar) för ingen bryr sig att dom får stå där i 20 min i en 2 meter lång kö fram till kassan, det berör inte dom ett dugg! Så det är bara att bita ihop.

Alltså i detta land kan man inget annat än att ta det lugnt som alla andra gör här, vad man än jobbar med, vad man än har för sig.

En bild på min mamma på Semester i Frankrike! Hon kan ta det ganska lugn på semestrar men...
image150
...Lägg märke till att hon går och bär på 3 väskor och en kofta i värmen på stadsvandring i den gamla staden.
Mamma är: Alltid redo vad som än händer, bättre för mycket än för lite, om det inte skulle gå vägen som man tänkt sig så fixar hon snabbt som tusan innan man hinner reagera att nåt har gått fel!

Pappa är jag mer lik kan man ju säga! haha tar det som det kommer och hoppas på att det löser sig!
Tar på sig första bästa och köper nåt på vägen om det skulle vara nödvändigt.
image151
Vi två kör på den mer softa stilen haha!

Saknar er båda två=)


Kommentarer
Postat av: mammi

Sanna, vad har du gjort,lagt ut en bild på mig och avslöjat mig för alla! Ja det kanske är så här det är, roligt var det ialla fall! Vi är olika tur är det och erkänn, ibland har det varit bra när jag har kunnat hala upp kalla pannkakor som är rullade med sylt när ni varit hungriga:)
saknar er så in i bomben! Vill ändå att ni ska vara kvar och hoppas att ni får ut det bästa tänkbara av er resa.
Tusen kramar
mamma

2008-02-20 @ 15:27:44

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0