Certifikatet

Nu fick vi det där certifikatet till Shamira. Vi fick det aldrig igår för att det saknades att Shamira hade fått två droppar i pälsen av fästingmedel. Ja, dom bryr sig här i Chile om dom skickar ut en hund till ett annat land som inte har fästingmedel.

Vad är det här Certifikatet dåra som är så viktigt?? Jo, ett papper där dom har skrivit av allt som står i passet och satt en stämpel på det pappret. Nödvändigt?? NEJ.

Jag undrar bara, hur kan det vara så att jag bara går till en resebyro och bokar en biljett från landet, ingen ifrågasätter vad jag har för vaccinationer, vart jag kommer ifrån eller om jag ska ha mens snart.
Varför ska då en "oviktig" hund gå igenom precis det för att åka ut ur ett land?

I Sverige skickar dom ut hundar och säger att allt är på ägarens ansvar att ta reda på vad som gäller för regler i landet man ska till.
Men här i Chile ska dom hålla på att bry sig om hon har medel i pälsen mot färstingar, alltså det är medel som motverkar att fästingar ska komma på henne. Vad spelar det dom för någon roll om hon får fästingar när vi är i Sverige om en vecka??? Och vad spelar det dom för någon roll om hon ska få mens när vi har kommit fram till Sverige?? Det är INTE DERAS PROBLEM.

Jag blir så jävla sur, dom vill bara tjäna pengar på att sätta en jävla stämpel.

Vi behövde inte ens hälften av det här när vi skulle in i det här landet, men när hon ska härifrån, när det inte är deras problem längre då är allt sånt här JÄTTE VIKTIGT för alla länder kräver det!!!
BULLSHIT, dom tror att dom vet så jävla mycket.

Nu är allt klart iaf. SÅ NU KAN VI ÅKA =)

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj, oj oj vad arg du är. Det går åt jättemycket energi Sanna! spara på den, men jag håller med dig det kan verka löjligt en del saker som de har för sig, men det man inte kan göra någonting åt måste man släppa.



Puss

2008-06-14 @ 17:40:14

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0