Home!

Nu är jag hemma igen, klockan är bara elva men jag är ganska trött... Ska kolla på lite film nu tror jag =) Jag känner mig ganska nervös och lite "borta". Om folk sitter och pratar kan jag sitta i helt egna tankar utan att höra ett ord vad dom säger. Tror det är inför resan hem. Kan inte säga exakt vad det är, känner mig nästan helt tom men ändå på samma gång full av tankar.
När jag blir nervös lägger sig ett lugn över mig och jag blir helt instängd i mig själv. Andas jätte lugnt och agerar jätte lugnt. Helt konstigt, borde ju vara tvärt om. Vet inte om någon i min omgivning märker något, isf att jag är mer tyst annars tror jag att det bara är jag som känner den här bubblan jag är i.

Trodde att jag skulle vara full av energi och helt lycklig dom här dagarna innan jag åker hem, jag är lycklig men den här nervositeten dämpar allt. Jag reagerar inte på någonting. Jag blir varken ledsen eller glad vad som än händer, jag blockerar omedvetet ut alla känslor. Jag är ännu mer känslokall än vad jag brukar.

Jag vet att det kommer vara samma sak om inte värre när jag ska säga hejdå till alla. Tannia gråter hejvillt men jag kommer se helt oberörd ut. Jag är inte oberörd men jag kan inte visa sånna känslor, jag blockerar totalt ut allt sånt.
När jag åkte hit kunde jag inte stå blockeringen utan allt rasade. Vet inte om det kommer göra det den här gången, tror blockeringen kommer släppa så fort jag har kommit hem till det "säkra". Då kommer nog allt släppa,
Jag vill visa känslor men just när det är som jobbigast kan jag inte.

Vill bara inte att folk ska tro att jag är oberörd, jag är väldigt berörd och jag har tusen känslor inom mig, bara att jag inte kan visa dom. Jag måste nog blockera allt, annars skulle jag vara ett nervvrak just nu. Väldigt mycket som händer nu på en gång som jag ska klara upp helt själv. Jag får ta en sak i taget så kommer allt lösa sig. Jag känner ingen stess utan allt får ta den tid det tar.

Nu ska jag kolla på film så jag tänker på annat annars kommer jag aldrig kunna somna.
Ska bli skönt att komma hem, just nu är det bara en oändliga jobbiga nervositets dagar innan resan hem börjar. När jag kommer hem ska jag bara njuta av sommaren och mina nära och kära. Ska verkligen ta dagen som den kommer. Tror att det är bra tider som väntar där hemma. Jag ska ta hand om mig själv och göra saker jag verkligen vill göra. Mina drömmar ska börja uppfyllas =)
Inga bekymmer man är lycklig var dag. ;)

Nu är det inte många dagar kvar!



Kommentarer
Postat av: mamma

Alla reagerar olika på känslosamma tillfällen. Du stänger in dig i en kokong och andra lever ut. Ingenting är fel eller rätt bara olika sätt att hantera en stress. Jag blir också tyst och hör inte vad andra säger men vid andra tillfällen babblar jag som bara den. Lycka till med allt inför resan. Puss mammis

2008-06-15 @ 14:00:58
Postat av: syster madde

2008-06-15 @ 15:24:00
URL: http://tantolsson.blogg.se/
Postat av: syster madde

jag blir en ond människa, deppig och sur och irriterad på allt å alla medans jag andra sekunden sitter som u, helt tyst å tankarna blandas ihop till en enda röra i huvudet..

2008-06-15 @ 15:25:45

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0