Beslutsångest

Idag har vi kollat upp hur jag ska ta mig här ifrån till Santiago när jag ska åka hem.
Nu finns två alternativ som jag ska välja mellan.

1. Åka bussen som tar 9 timmar, smuggla med Shamira på bussen och hoppas att ingen märker. (hundar får inte vara på bussarna här, men vi har lyckats smuggla med henne två och en halv gång) Om dom skulle märka henne kommer vi vara tvugna att sätta ner henne i bagageutrymmet. Problemet är bara att det är svinkallt där, eftersom det är minusgrader ute så är det garanterat det där. Så flera timmar i minusgrader om vi blir påkomna?
Fördelar: Vi är med Shamira hela resan och vet att hon är okej.
Nackdelar: Om dom kommer på oss med Shamira har vi ingen koll och hon får sitta i kyla flera timmar. Vi måste resa på natten, vara i Santiago en hel dag och sova andra natten hemma hos dom vi bodde när vi var i Santiago sist. Anledningen är för att planet till sverige går på förmiddagen från santiago och om bussen är lite försenad så missar jag planet. Därför måste vi åka en natt i förväg. Och då kan man säga att jag är på resande fot i 3 dygn... Inte så kul...

2. Ta planet upp till Santiago som tar 1 timma. Shamira får sitta i bagageutrymmet.
Fördelar: Det tar bara en timma så jag kan åka med planet tidigt samma morgon som mitt andra plan går från Santiago. Och då är jag på resande for i ca 35 timmar istället för 72 timmar
Nackdelar: Shamira får sitta i bagageutrymmet och då måste vi köpa en ny bur till henne. För den väskan vi har nu är inte godkänd att ha i bagageutrymmet.

Alternativ 1 och 2 kostar ungefär lika mycket. Eller igentligen inte...
Oscar ska åka med till Santiago vilket alternativ jag än väljer. Så hans biljett med flyget tur och retur är billigare än min enkelbiljett. Och så måste vi köpa en till bur till Shamira om vi flyger som jag inte har en aning om vad den kostar. Meen jag tror nog att vi flyger. Blir nog bäst för alla så... Tror jag... Eller..?

Mamma nu behöver jag dig och dina bestämda beslut som du är bäst på att fatta. Säg, vad ska jag göra? Eller någon annan! =)




Kommentarer
Postat av: mammi

Flyg de blir klart bäst hälsar daddy

2008-06-02 @ 07:31:02
Postat av: mammi

Mitt älskade barn, det finns bara ett alternativ och det är flyget, jag skickar ner pengar om ni behöver till bur bl.a. Jag skulle vilja att du åkte en dag innan i alla fall även om du tar flyget, man vet aldrig vad som händer, skönt att vara på plats och att ta det lugnt samma morgon ni ska åka. Tänk om det är förseningar och du missar planet till Sverige, inte kuuuuuul... Kan kanske vara kul att säga adjö till familjen som ni bodde hos när ni kom också.

Lycka till med ditt beslut. tusen kramar!

2008-06-02 @ 16:11:18
Postat av: Emelie grannen

Men Sanna, ta flyget för helskotta! Brukar läsa din blogg varje dag, och alltså, om du vill komma hem så smidigt som möjligt verkar det absolut lättast att bara köpa en ny bur, flyga och sen flyga hem till oss i Sverige :) Varför krångla till det i onödan? Kram!

2008-06-04 @ 15:01:42

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0