Jävla land och krångla dåå!

Palla!
Vi var ju hos veterinären igår med Shamira, där fick vi ett "certifikat" som dom här säger att man måste ha för att komma in i ett nytt land med hunden. Aa, men vi tog väl det då kostade 10.000 peso för ett papper där det står shamiras namn och mitt namn typ. Och såklart en stämpel (som är det viktigaste som finns i det här landet).
Men det var ju inte klart där, nu måste vi till ett annat ställe för att få det pappret "godkänt".

Så, imorse åkte Oscar dit för att få det jävla meningslösa pappret som Sverige inte kräver godkänt.
Nää, men då fattades det massa andra papper som han skulle haft med sig. Så han får inte det jävla pappret godkänt!!!!! Så nu är han hemma igen och tar med sig hela jävla bunten med alla Shamiras papper från födseln så får dom PAPPER att kolla igenom!!!! Dom fattar ju ändå inte ett jävla skit puckon ALLT står på svenska.

Oscar sa till dom att Sverige kräver inte det där Certifikatet, så dom kunde bara stämpla på det där pappret för han slösar massa jävla tid på att åka fram och tillbaka för att hämta papper dom ändå inte fattar.

Dom säger då att ALLA länder kräver ett Certifikat för att ta in en hund.

FÖr det första så hade vi inget jävla Certifikat när vi kom in i det här landet och för det andra KRÄVER INTE SVERIGE ETT PAPPER DÄR DET STÅR HUNDENS OCH MITT NAMN PÅ MED EN STÄMPEL.

Jag brukar inte bli arg men sånt här BULLSHIT gör mig så jävla galen.
Dom som sitter där på kontoret har ju ingen jävla aning om vad dom ska kolla i papprerna vi tar med nu. Det är bara GREJEN så kommer dom säga: Mhm, si, aha, ya *paff* (stämpeln) Så är det klart. Dom kommer låtsas att dom fattar bara för att.

Skönt att komma här i från med allt JÄVLA BULLSHIT som tar 10000 år i onödan helt jävla meningslösa grejer.
Om jag hade kunnat spanska tillräckligt hade dom stämplat på pappret utan att jag hade åkt och hämtat papper dom inte fattar iaf.
Jag är inte arg för att vi måste ha certifikatet det skiter jag fullständigt i, det är väl lika bra att ta det så att det inte blir problem när vi åker från Chile. Men grejen är att dom bara vill köra med folk för att dom har en "högre positon" och kan bestämma lite där på jobbet. Dom vet liksom lika väl som vi att det är meningslöst skit dom stämplar på men att dom medger det FINNS INTE. Dom vill ha och utnyttja all makt dom kan.
Och DET blir jag förbannad på.

Så, nu är jag avreagerd TYP. Lär ju inte vara sista gången jag blir förbannad på deras skit, lär ju komma några gånger till nu innan jag åker.

Kommentarer

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0