Vågen

Sitter nu i sängen, har ätit frukost och surfat runt nu ett tag så jag är helt uttråkad. När jag satt här och funderade på varför jag är på ganske nerehumör kom jag på varför!

På "apoteken" (säljer lite allt möjligt, mer som en Kicksbutik med mediciner i) här i Temuco har dom elektiska vågar som mäter, väger och räknar ut ens BMI. Man lägger i ett 100 peso mynt (ca 1kr) och ställer sig på vågen, så väntar man ett tag så kommer ett kvitto ut med svaret på vad man väger, hur lång man är och vad ens BMI ligger på. Oscar och Waldo har gjort det varje gång vi går in där men jag har aldrig velat veta riktigt.

Men igår dåra trodde jag att jag var i god form så jag skulle nog kanske vilja veta, just nu ångrar jag att jag ställde mig där, för jag mådde mycket bättre av att inte veta.
FYYYYYYYY FAAAAAN!!!!!
Jag stod helt chockad och tittade på skärmen för att se om det kanske var längden som var vikten men det gick ju inte riktigt ihop för då skulle jag vara väldigt kort. När kvittot kom ut läste jag flera gånger och sa till dom andra,

- Asså den här maskinen är det nåt fel på!

Oscars svar, - Inte när jag gör testet, för då visar den precis det jag väger.
(med ett BRETT smile)
.

Jag får en klump i magen och slänger det jävla kvittot på en gång och säger till mitt försvar,

- Aa men jag råkade böja mig ner för att lägga bort väskan när jag hade stoppat i myntet.

Waldo säger då
, -
Men Sanna det är verkligen ingen fara, du är inte ett dugg tjock och det var säkert fel på maskinen när DU stod på den.
Jag, - Aa det var det för det är nästan omöjligt att jag väger så. Eller hur Oscar? Jag kan ju inte ha gått upp så mycket sen jag kom hit?
Han tittar på mig och det ser ut som han ska börja asgarva. Och säger att jag är fin hur som helst.
Jag, -Aa men SKIT KUL DET HÄR VAR DÅÅÅ.

På kvällen när vi kom hem hade jag inte riktigt släppt det här, så jag säger till Oscar.
- Men jag kan ju fortfarande ha mina kläder, jeansen kanske är lite trångare men jag kan ju ha dom utan problem.
Oscar, - Aha, okej..?
Jag, - Aa, för det måste ha vart fel på maskinen!
Oscar, -Okej... (helt ointresserad)

Jag kanske också borde vara mer ointresserad för det var länge sen jag var så nöjd med min kropp som jag är nu, men jag kan ändå inte sluta tänka på det där jävla resultatet.
Borde inte få finnas vågar, för det gör bara människor olyckliga i onödan!
Det där resultatet kan inte stämma, så är det bara! Men huvudsaken är väl ändå att jag är ganska nöjd med hur jag ser ut och inte vad skit vågen tycker!

Punkt slut.

(ska träna nu, haha)

Kommentarer
Postat av: mamma

Helt rätt Sanna. Det är hur du känner dig och hur du upplever dig själv som är av betydelse. De finns de som aldrig väger sig bara mätar sig. Du har kanske fått mer muskler och de väger och de kilona vill man ju ha. När du får muskler som förvandlas kroppen till det bättre och klarar sig bättre för att man blir starkare helt enkelt. puss

2008-06-09 @ 21:50:56

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0