Stolt =)

Måste säga att jag är ganska stolt över mig själv trots allt. Åkte till ett nytt land utan att känna en kotte, kunde inte språket och hade ingenting planerat.
Jag ska nu åka hem. Först flyga upp till Santiago, ska se dom ta min bebis (shammisen) och veta att hon ska sitta i lastutrymmet helt ensam och vara rädd utan att jag kan "rädda" henne. Ska sova en natt hos en familj.
Morgonen efter det ska jag tillbaka till flygplatsen, Checka in och sätta mig helt ensam med hunden som handbagage på en över tio timmars flygresa till Madrid.
Vara helt ensam i Madrid i fyra timmar innan jag ska checka in på nästa flyg från Madrid till Stockholm.

Första gången jag klarar precis allt själv. Eller Oscar har ju hjälp mig med väldigt mycket. Men jag känner mig duktig som har vågat göra allt jag har gjort och det jag ska göra. För inte alls länge sen skulle jag aldrig ha gett mig in på det jag har gjort på grund av rädsla.
Och ja, jag skulle kunna ha utnyttjat det här halvåtet bättre men jag ser det från vad det är just nu. Och jag är iaf stolt över mig själv, jag bryr mig inte längre om vad folk tycker, många tycker nog att jag har varit en mes som inte började flickskolan och många tycker nog att jag är en mes som inte har vågat prata mer spanska än vad jag har gjort för det var väl hela grejen tycker nog många att jag skulle komma hem med spanska som andraspråk, jag har fegat ur och pratat engelska istället.

Men bara resan och att vara bosatt här har gjort så att jag har växt väldigt mycket och vet vad jag ska värdesätta i mitt lv. Utan den här resan skulle jag fortfarande stå och stampa på samma ställe i mitt liv och inte trott på mig själv.
Nu tror jag på mig själv och jag vet att jag kan klara av att göra saker jag ger mig in på. Jag kan helt enkelt klara det jag vill klara. Och jag kan klara av saker själv.
Nu ska jag börja om från noll igen.
Jag är rädd men har samtidigt en säkerhet inom mig själv som aldrig innan har existerat. Jag vågar säga vad jag vill och jag vågar framför allt göra det jag vill, bryta mig loss från det jag inte vill och stå för att det är så jag vill ha det.

Kommentarer
Postat av: mamma

Sanna!

Du är så klok du har vuxit så mycket under det här halvåret, jag kan hålla med om att några kanske tycker att du skulle ha utnyttjat det här halvåret till så mycket mer. Jag vet, jag som känner dig, att det här är stort och du har kommit väldigt långt, sen kan man tycka och ha åsikter det måste man få ha, huvudsken är att du är stolt och känner att du har vuxit i och med den här resan. Jag har följt dig på bloggen och för varje dag som gått har jag märkt att du har mognat, jag är så stolt över dig. Resan hem kommer att gå bra, Shammisen kommer att klara sig bra utan dig det handlar trots allt om en timme endast drygt. 4 timmar i Madrid gjorde jag i våras när vi åkte till Teneriffa och roligare kan mn ju ha, bästa/BILLIGASTE maten och kaffet var i alla fall på Donken. Var rädd om dig på Madrids flygplats det är en stor flygplats med mycket folk, håll koll på pengar och pass och somna inte på någon bänk. Det finns många gater så ta reda på när du kommer till flycplatsen från vilken gate ditt plan går ifrån, det finn många info.tavlor, håll dig i närheten av gaten i alla fall håll koll på var den ligger så att du snabbt kan ta dig dit när det blir dags för avgång. Puss puss. Nu måste jag snart få veta vilken tid du kommer till Arlanda.

2008-06-15 @ 13:43:08
Postat av: syster madde

jag är så stolt över dig sanna

2008-06-15 @ 15:29:20
Postat av: Madde

vet du vad, är stolt över dig. är stolt över mig själv som känner dig. Det finns inte många som hade vågat göra det du har gjort. Och om dom hade kommit iväg, så hade kommti hem mycket snabbare igen. Du har bara bevist det jag förstod redan innan du åkte, att du är en stark helt underbar människa! Jag önskar att jag hade en del av din vilja och mod! du får lära mig knepen när du är hemma igen =)

2008-06-16 @ 12:30:09
URL: http://maddelejn.blogg.se/

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0