?

Vad får en dag att inte kännas bra?
Har det bara med sin egen inställning att göra.
Varför vill man en sak ena dagen & inte ha alls samma vilja dagen efter när man vaknar upp.
Varför känns vissa dagar så underbara och andra förjävliga.
Vad är första tanken och upplevelsen när man vaknar.
Har det med hur resten av dagen ser ut, eller kan man ändra humöret av en annan tanke?

Vissa dagar INGA HOPP
Andra dagar SKINER LIVET i all framtid

Konstigt!?

Kan man göra själv så att livet skiner nästan varje dag, bara genom sin inställning?


Eftersom jag har så mycket fritid kan jag ju testa... Imorn, spelar ingen roll på vilket humör jag känner i den secunden jag vaknar. Ska försöka bara känna att livet skiner. Bara se det bra, inte tänka på det "dåliga" som jag känner.

Jag har haft en positiv dag för ca en månad sen, men då hade jag bara inställningen att se allt positivt.
Nu ska jag försöka vara glad av vad jag faktiskt har. Njuta av det just nu. Leva i dagen och göra det bästa av den.
Inte tänka vad jag ska göra om en vecka eller om 3 månader. Jag ska leva nu, inte det som hände igår och inte det som kommer hända "någon gång i framtiden".

Okej, ni kanske märker att jag inte har så mycket att göra haha. Men jag kan ju testa då, tänk om jag stormtrivs i mitt skinande liv ;)

Äh vi får se hur det går. Men jag ska ha en glad inställning iaf!

Men jag måste börja planera MIN framtid, vem vet... Kanske kommer jag på en strålande idé på mina skinande dagar?


Kommentarer
Postat av: syster madde

ja, det är ju några dagar kvar till detta budskap men det skiter jag i för det passar bra till dig idag; Ju mer vi uppskattar det vi har här och nu, desto starkare resurser får vi för morgondagensutmaningar.
Det sägs ju att vi är vad vi tänker. Men man måste öva sig på att tänka positivt för det är först när man Tror på sina tankar som man känner sig bättre. Och ju mer man tänker positivt, ju mer tror man på det. Så det är bara att träna å träna på tankarna.
Jag har aldrig haft tålamodet att träna sådär men vissa dagar mår man helt enkelt bara bättre, jag vet inte varför det är så... kanske har man bearbetat nåt jobbigt under nattens sömn... Jag är nyfiken på att höra resultatet av din hjärngympa iaf! lycka till sis ;)

2008-03-13 @ 12:45:27
Postat av: mammi

Syster Madde! jag kunde inte ha sagt det bättre själv, vilka kloka ord och så mycket det stämmer det du skrivit. Sanna lyssna till din systers ord de var så bra skrivet! Jag var på en föreläsning i Söndags och lyssnade till en kille som heter Andes Haglund, han jobbar som framgångscoach, hemsida www.lifevision.se,
han talade om just de sakerna som Madde skrivit till dig om i sitt inlägg. Lycka till med din träning.
"Vad beror skillnaden på att vi ena dagen beter oss som en idiot för att nästa dag vara brillianta?"
"Teori: Vårt tillstånd, sätt dig i rätt tillstånd inför varje tillfälle i livet. Hjärnan är tillståndberoende sätt dig i rätt tillstånd"
Träning och åter träning. Puss mitt barn

2008-03-15 @ 12:26:10

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0