"Festen"

Okej, igår var vi ju på den här "festen" som en tjej i Oscars klass hade. Den var från 19-22.
När Oscar sa det frågade jag: Har hon satt en tid när festen slutar? hihi
Så jag kom dit med hemska förväntningar om hur det skulle vara... Och det var ganska hemskt haha.
När vi kom in i lägenheten var det rummet heeeelt röfyllt och alla satt i en ring på golvet. (Ni vet, som när man har upprop på barngymnastiken)
Alla glodde ju som djur när Oscar kom in med en blondin. En tjej frågade vad jag hette, jag svarade såklart Sanna men hon tog det som Sandra.
Då upprepade jag lite högre, som jag inte skulle ha gjort för då skulle ju alla be mig upprepa.
Och tillslut fick jag säga inför alla högt och tydligt för att dom skulle fatta vad jag hette!!!
En kille (en till madde) härmade och alla skrattde, sånt man får ta eller? :)

(Som ni kanske förstår så finns inte namnet Sanna här)
Men det finns ett ord på spanska som är Sana som betyder frisk/hälsosam, så dom tycker väl att det är jätte konstigt att jag heter Hälsosam i förnamn, därför frågar alla hur jag stavar det ;)
Så om jag skulle presentera mig: Soy Sanna (Jag är Sanna). Skulle dom troligtvis uppfatta det som att min hälsningsfras är Jag är Hälsosam.
En mäklare sa: Det var ett passande namn till en läkarfru. haha!

Aja, festen var tråkig eftersom ingen kände varandra och dom flesta blivande läkarstudenter satt och rökte som skorstenar och söp mitt i skolveckan. Hur ska detta sluta, dom är ju bara inne på vecka 1 i skolan än så länge. haha.
Men det lär ju bli mycket fester för oss under året iaf :)

Nu ska jag käka frukost puss puss♥


Kommentarer
Postat av: Mirta

Tråkigt att de röker, blivande läkare

2008-03-12 @ 16:33:25
Postat av: syster madde

ojojoj en till mig, äntligen! som jag har väntat på att du ska skriva det! be oscar smygfota han så jag kan få se också! :) (jag är allvarlig nuu)

Haha din lilla skrutt, skulle ju bara fattas att du hade ett konstigt namn! haha fru hälsosam!

2008-03-13 @ 12:17:51

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0