Good day sunshine!

Ja, just för tillfället är jag på strålande humör.
Solen lyser ute, men man känner att hösten kommer närmare och närmare, det är inte alls samma värme.
Oscar gick ut med Shamira i morse och köpte nybakat bröd i kiosken, så jag fick sova vidare en stund till
:)

Nu är frukosten äten och kaffet uppdrucket och kl är "bara" 11... Nu brukar jag börja stiga upp i vanliga fall, men idag blev det tidigare och det känns skönt. Jag gick och la mig betydligt tidigare än vad jag brukar också.

Börjar få lite ångest nu
Min spanska är DÅLIG för att ha vart här i ca 2,5 månad, FIFFAN assåå.
Nu ska Oscar börja prata med mig 24/7 så jag lär mig någon gång!!!

Om jag ska vara ärlig så fattar jag i stort sett ALLT vardagsprat här nu, det trodde jag aldrig att jag skulle göra när jag kom hit för jag tyckte dom hade så himla konstig och svår spanska, jag fattar så klart inte alla ord men jag fattar i stort sett alla sammanhang som ingår i vardagen.

Och när vi träffar Tannia och Waldo fattar jag nästan allt dom pratar, men dom kommer från Bolivia och har inte alls lika "svår" spanska som Chilenarna tycker jag.
Men dom två kan flytande engelska så jag svarar bara på engelska med några spanska ord i meningarna när jag inte kommer på det engelska ordet.

Det är dåligt att jag svarar på engelska men jag KAN INTE prata på spanska, det är helt sjukt att jag fattar så mycket men jag kan inte komma på nåt ord när jag ska prata, fattar ingenting faktiskt.
Det är jätte jobbigt, för när någon frågar mig nåt så fattar jag precis vad dom säger, men jag kan inte svara och dom flesta kan inte engelska så dom tror inte att jag fattar haha.

Aja, jag ska öva med Oscar. Det gör inget om han skrattar åt mig...:)

"nu blev det ett långt inlägg, oops"
image304
Puss på er så länge :)


Kommentarer
Postat av: syster madde

åå vad bra att du fattar vad de säger iaf! Sen kommer det andra också det lovar jag, våga bara!

2008-03-27 @ 23:27:30
URL: http://tantolsson.blogg.se
Postat av: Mamma

Våga prata bara så kommer det mer och mer. Puss

2008-03-28 @ 19:38:59

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0