Hälsan själv!

Jag får lite hälsoperioder ibland, spec när jag bara har ätit onyttig mat för många dagar i rad.
Idag hittade jag lite nya nyttiga grejor i butiken och jag vart så glad för det såg verkligen fint ut.
Oscar vart mindre glad och sa: tänk på plånboken.
Men det gjorde jag inte och plockade på mig mina nya hälsodrycker för att provsmaka.
Och som Oscar redan hade räknat ut så spräckte vi våran "matbudget" rejält... oups! =0
Och jag glömde dessutom matlistan hemma och då kan det inte sluta annat än att gå upp i pris, fan va man plockar på sig saker om man inte följer sin lilla lista.

Här är mina hälsodrycker och torkade aprikoser
image243
Vänstra innehåller blåbär, och vitt te + antioxidanter.
Mitten innehåller granatäpple, grönt te + antioxidanter.
Höger innehåller grönt te, ginseng och honung.

Har smakat den med blåbär i och den var suuuper god :)
Detta är alltså iste fast utan socker och super nyttiga, är jätte glad att jag hittade dom.
Oscar är inte lika glad ;)


Just nu är det nästan första gången jag tänker på att vi inte kan slösa så mycket pengar, men egentligen fattar jag inte varför? Vi har aldrig tidigare kunnat slösa pengar som vi kan göra nu...
Jag tänker nog att vi har mindre pengar än vad vi egentligen har... Jag tror Oscar lurar mig lite och säger att vi inte har så mycket pengar bara för att jag inte ska slösa på så mycket skit.
Jag får nog ta och kolla över våran ekonomi och räkna ut hur mycket jag kan göra av med i månaden utan att det gör nåt...

puss

Kommentarer
Postat av: syster madde

ååå vad nyttigt och bra det där såg ut! Det ser ju jättelyxigt ut å kunna köpa såna där grejer! jag vill också... längtar...

2008-03-11 @ 09:44:46
URL: http://tantolsson.blogg.se
Postat av: shorty

nu kommer ja låta exakt som pappa men den som spar han har haha! (ja ska inte säga så mkt igentligen e inte såå bra på att spara) men så att ni inte en dag inte ser att d verkligen snart e slut me pengar!!

2008-03-11 @ 15:03:27
URL: http://www.sandrapitufa.blogg.se
Postat av: Mammi

Ja, det är inte på de stora inkomsterna man blir rik, det är på de små utgifterna, värt att tänka på, spara på dina pengar, de du har räcker inte i evigheter. Det finns allt man behöver i bra allsidig mat, det finns inga genvägar what so ever... love you

2008-03-11 @ 21:51:54

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0