I've got a bad, bad feeling...

...It's gonna take a lot to hold on... It's gonna be a long way to happy!

Idag har det vart en låååång dag även fast jag vaknade så sent. Guud vad lång den har vart när jag tänker efter!
Vart med Shamira i parken två långa vändor, inte haft ork eller lust att göra någonting idag. Jag har rent ut slösat bort hela dagen. Känns inte så bra nu i efterhand! Har kännt mig ganska ensam idag, inte så konstigt kanske eftersom jag har vart heeelt ensam hela dagen. Men det känndes så ledsamt att vara helt själv.
Jag vill vara med människor, träffa mina vänner, prata och skratta. Det blir himla lite sånt nu här i Chile och det känn ganska jobbigt för jag vill inte ha det så!!

Jag försöker tänka positivt och att jag ska lära mig spanska så fort som möjligt så att jag kan börja umgås med människor härifrån, men för ofta känns det så meningslöst. Vet inte varför, men jag ser väl inte att det här kommer ge mig så mycket. Åh, jag hatar att vara neggo men vad ska jag göra dåå? Jag gör INGEN nytta för det finns ingen nytta för mig att göra här förns jag kan spanska och jag kommer inte lära mig så bra spanska under den tiden jag är här så jag kan göra någon nytta.

Hur ska man kunna lära sig ett helt nytt jävla språk på så kort tid???  Pallar inte med skiten känns det som. Nu funkar det väl okej, eftersom jag kan vara ute i solen och så på dagarna, men jag tänker i vinter fy fan vilket sunkliv jag kommer leva... Och vintern är snart här...


Kommentarer
Postat av: syster madde

men i eran vinter kommer du ju hit till sommaren och i våran vinter kommer vi till din sommar så ska jag va med dig i chile jättelänge å vi ska fika å luncha å bruncha å träna å sola å festa å skaka rumpan till Guajiros veo veo :D
det känns som lång tid nu men jag kommer snart. det går fortare än man tror, helt plötsligt sitter jag där å solar med dig =)
puss min älskling

2008-03-19 @ 18:31:09
Postat av: mammi

Sanna Sanna mitt barn, det tynger mitt hjärta att höra att du inte mår bra, du ska veta att det finns inget som tvingar dig att vara där du är, du kommer snart hem, du kommer att träffa dina vänner, du kommer att leva en sommar i Sverige tillsammans med oss som du alltid levt med, efter det... ja vad händer efter det, det vet bara du när sommaren är slut. Kära barn jag älskar dig! mamma

2008-03-20 @ 01:47:49
Postat av: Smul

Hej

När jag skulle lära mig italienska så läste jag barnböcker jag kunde på italienska och skrev upp de orden jag inte kunde och pluggade i mig. det blev lättare att lära sig språket i ett sammanhang.

Jag lovar att du kan hitta Pippi och andra astrid Lindgren böcker på spanska. kämpa på!

2008-03-20 @ 23:26:46

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0