Noppat bryna!

Nu har jag noppat ögonbrynen, det behövdes verkligen! ;)
När jag stod där och noppade (tycker sånt är så tråkigt) så började jag tänka på första gången jag noppade dom, eller det var rättare sagt Madde som noppade dom.
Då gick jag kanske i 4:an eller 5:an och var ganska mycket en pojkflicka, brydde mig inte om sånt där, men Madde tyckte att jag skulle göra det och jag ville väl vara lite som storasyrran också så hon fick väl göra det då!
image219
bild: google.se

Jag kommer ihåg att jag tyckte det var det mest smärtsamma jag gjort i hela mitt liv.
Skada sig på gymnastiken så man var helt mörbultad och knäcka foten så fyra flisor från benet lossnade var ingenting mot att noppa brynen.
(Hon var inte den bästa nopparen heller direkt, hon klämde skinnet med pincetten så det började blöda)
Så när hon hade gjort ena ögonbrynet fick hon inte fortsätta. Jag sket i om ena var tunt och "fint" och det andra såg ut som hej kom och hjälp mig. Jag vägrade att noppa det andra!!

Men Madde gick och skrattade åt mig och om jag ska vara ärlig tyckte jag att det inte var så himla fint att ha ena brynet noppat, så jag gav henne en till Chans. Det gjorde lika ont men jag pinade mig igenom det.

Jag var alltid Maddes lilla testkanin när hon har fått för sig att hon är duktig på nåt.
Som en gång när hon tyckte att jag hade tråkig frisyr skulle hon klippa snelugg och etapper på mig. Och godtrogen som jag är lät jag henne göra det.

Ångrar såklart att jag satte mig i stolen framför Madde med saxen, fy fan vad det såg ut när hon var klar.
Det såg ut som jag hade två olika frisyrer, haha. Madde asgarvade och jag med för att det såg så jävla fult ut, kunde inte göra annat än att skratta.
Mamma kom in och var helt förskräckt för att Madde hade förstört mitt hår totalt.
Tur som fan att jag inte är den som bryr mig, så jag gick till skolan nästa dag med den frillan och var lika glad för det. Mooahahaha...
Såg väl ut nåt i den här stilen:
image220
(inte riktigt, men inte långt ifrån)

Även fast hon hade förstört mitt hår en gång fick hon en till chans när hon sa för några år sen att lugg var nåt jag skulle passa i sååå himla bra.
Mmm, kanske jag hade gjort om någon som kunde klippa hår hade klippt mig.

Men nu var det ju Madde som gjorde det så den blev ju inte riktigt fullt så snygg som hon hade förväntat sig, även den gången slutade med asgarv.
Kul att man kan skratta på min bekostnad iaf! haha

Summa Kardemumma: Madde ska inte jobba som frisör! Ett tips, låt aldrig någonsin Madde klippa erat hår, för jag lovar, det blir inte så snyggt som hon försöker övertyga om att det kommer bli!

Efter allt det här och lite till, litar jag inte fullt ut när Madde försöker övertyga mig om någonting. Tycker att jag har goda skäl till att ha misstankar när min siss är i farten! ♥

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: ska jag lätt ta västindien =D

2008-03-03 @ 07:37:55
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: syster madde

Men Sanna du får ju inte avsläöja mig sådär! HAHAHAHAHA! Jag garvade från början till slut när jag läste! :D Herre Gud din lilla fuling, sätta dit din syster på det där viset ;)

2008-03-03 @ 11:19:55
Postat av: syster madde

Men Sanna du får ju inte avsläöja mig sådär! HAHAHAHAHA! Jag garvade från början till slut när jag läste! :D Herre Gud din lilla fuling, sätta dit din syster på det där viset ;)

2008-03-03 @ 11:20:26
Postat av: carro

haha..
det är verkligen Madde =)

sorry Madde, men det är sant!

2008-03-03 @ 14:14:01
Postat av: syster madde

meh Carro! inte ett vittne också, det var det sista jag behövde hahaha

2008-03-03 @ 18:48:59
Postat av: mammi

Ja så många gråa hår ni har lockat fram på mig, men oj va roligt så här erfteråt. Det är kul att du kan bjuda på dig själv Sanna, men visst åkte vi väl till Tvillingarna och snyggade till dig efter "Maddes hårsalong" varit i farten? Och du en hemis bara mellan dig och mig Sanna, häromdagen när jag skulle noppa och färga ögonbryn på en kund så råkade jag nypa henne i skinnet så att hon skrek Ajj, ska det göra så här ont, jag vad svarar man då.....

2008-03-04 @ 22:38:17

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0