OKej DAahh

Nu kom jag hem från min tripp.
Pamela (chilenska tjejen som bor här) knackade på min dörr kl12 och inte 15 och fråga om vi skulle åka till solariet.
Jag sa ja. (fortfarande osminkad med mjukisdressen på). Tittade i plånboken och den var TOM!?!?!
Oscar hade tagit alla kontanter när han åkte till skolan imorse. Fick nästan en hjärtattack för jag blev så nervös. För det första kunde jag inte koden till kortet som Oscar hade lämnat kvar till mig för det andra funkar bara kortet på TVÅ bankomater inne i stan. Hur skulle jag på spanska säga att mitt kort inte funkar på alla bankomater utan bara 2st som jag inte kan hitta till med mitt lokalsinne.

Ringde Oscar i panik när vi redan hade börjat gå, men han var på lektion så han svarade inte. Han fick några arga sms av mig.
Han svarade vad koden till kortet var.
SOM TUR VAR så stannade vi bilen precis utanför en av dom bankomaterna som kortet funkar på. Jag sa nåt på spanska om att jag måste ta ut pengar, som tur var fattade hon vad jag menade haha.

Så in i solariet i 15 minuter för att testa om jag ska sola när det börjar bli vinter här om några veckor. Man stod upp i solariet :S
image265
När jag kom ut sa hon som tog betalt (Pamelas kompis) att Pamela hade ett pass på gymmet så hon var tvungen att åka.
Jag fick alltså ta mig själv från stan för första gången, jag åkte först till Shoping mall, mötte upp Oscar som hade lunchrast så åt jag på Donken.
Sen åkte jag hem själv därifrån också.

Slutsatsen är alltså att jag klarade mig någorlunda bra själv här i Chile på min krassliga spanska haha!


Kommentarer
Postat av: mammi

Sanna du är bäst. Ta för dig var inte så blyg och rädd, du klarar allt du vill! måste man så kan man, så enkelt är det med allt här i livet.
Puss mitt barn i love you!

2008-03-17 @ 21:42:05
Postat av: mammi

Sanna du är bäst. Ta för dig var inte så blyg och rädd, du klarar allt du vill! måste man så kan man, så enkelt är det med allt här i livet.
Puss mitt barn i love you!

2008-03-17 @ 21:43:16
Postat av: italiangirl

åh, jag brukar alltid sola i ståsolarium, det är bra det. =)

2008-03-17 @ 21:50:57
URL: http://italiangirl.webblogg.se
Postat av: mimi

Bra sanna! blev glad när jag läste detta.kram m

2008-03-18 @ 12:10:12

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0