Oscar älskar att skämma ut mig!

Oscar tycker jätte mycket om att skämma ut mig, så det har blivit hans dagliga syssla när vi är och handlar.
Anledning: Han vill ut ur affären så fort som möjligt så att jag inte plockar på mig allt för mycket!

Hans nya grej har blivit att prata norrländska, inte lågt, utan högt och tydligt så att alla ska höra. Han är inte så duktig på det där med dialekter så han lyckas på något sett blanda skånska och norrländska.
Han säger R som skåningar och resten på norrländska.

När han märkte att jag bara ignorerade han när han gick och pratade, pekade på allt och sa fraser på sin tillgjorda dialekt så började han prata spanska på norrländsk dialekt. Då kunde jag inte hålla mig för skratt längre. Det var mitt misstag, för nu kör han på de så fort han vill ut ifrån en butik.
Jag tycker egentligen att det är skämmigt för Oscars skull men det tycker inte han så han tänker inte sluta verkar det som! Föreställ er själva hur det låter asså haha!! Dom tycker nog redan att vi är konstiga så pratar han sådär!!

SYND för mig! :)

Kommentarer
Postat av: syster madde

hahahahaha han e så himla rolig den där oscar!! Tänk om du skulle låtsas att du inte visste vem han var då skulle alla tro att han var en galning som gick runt i butiken å pratade sådär hahahaha

2008-03-29 @ 22:55:03
URL: http://tantolsson.blogg.se

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0