Oscar kollade på reseguider!

Han hittade bla annat en reseguid för Santiago, där vi bodde första veckorna här i Chile.
Det stod att klyftorna mellan rika och fattiga är störst i Santiago.
Att vara i de rika komunerna Lo Barnechea och Condes var som en annan planet till skillnad från de fattigaste komunerna Cerro Navia och Puente Alto.
Den sistnämnda fattiga komunen bodde vi i, i ca 2 veckor. Vi visste att det var lite osäkert där eftersom jag inte fick ha handväska, var tvungen att ha pengarna i bh:n och vi fick inte gå ut själva på kvällen, specielt inte i parken.
Eftersom det var de första stället vi var på i Chile så trodde vi att det var så i hela Chile.
Men ingen annan har någonsin sagt att vi inte ska gå själva någonstans eller sagt att jag inte ska ha handväska.
Vi har inte tänkt på det så mycket tills vi såg den artickeln.
Vi bodde i ett fattigt farligt område utan att veta om det haha, kanske var tur att vi inte visste nåt!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Som jag skrev till Oscar, ja nu har ni provat på det också utan att veta om det, det är inte alla som har bott i ett oroligt område. Lite arg kan jag känna mig på Oscars pappa som tog er dit det första han gjorde, ja inget hände så det är bra med det.

2008-03-08 @ 22:32:02

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0