tre svensktalande på en dag

Japp idag har jag träffat 3st svensktalande Chilenare.
Mitt på dan när Oscar var i skolan kom 2st hit där vi bor och sökte mig, jag fattade inte vem det kunde vara när dom sa det till mig.
Men när jag kom ut var Tamaras Mammas kompis där som pratade Svenska med mig, det var sån skön känsla att kunna prata med någon haha.

Jag tog hennes och hennes mans nummer, vi ska ringa dom så att vi kan träffas någon dag nästa vecka!

Jag gick in och städade rummet, tänkte ta ut Shamira i parken och sedan börja plugga spanska.
När jag hade vart med Shamira i parken i typ en halvtimma kom massa pojkar och skulle spela fotboll så då började jag gå, för Shamira blir helt tokig när folk spelar fotboll haha, hon vill så gärna vara med!

När jag är på väg ut ur parken kommer en jätte söt liten hund kutandes mot mig och Shamira, ägaren till hunden kom lite efter och frågade på spanska vilken ras Shamira var (som alla frågar så det förstår jag på spanska).
Jag säger att jag inte vet vad rasen heter på spanska men att det är en spets, säger också att jag inte kan så mycket spanska.
Han frågar vart jag kommer ifrån och jag säger Sverige, han tittar på mig förvånat och säger på svenska: Så du kan Svenska då?
Jag tittar lika förvånat tillbaka på han och säger JAaa...
Så började han prata jätte mycket på sveska och har bott i sverige i 21 år och flyttade tillbaka hit för 1,5 år sen...

Han bor på våran gata... så vi (eller snarare han) pratade i typ en och en halv timma haha. Hans barn var där i parken och lekte och var en av fotbollspojkarna som vi ser där varje dag. Barnen kan svenska men inte den yngsta för han har glömt.

Det var min lilla Svenska upplevelse idag.

Kommentarer
Postat av: mammi

Åååå vad jag blir glad för din skull Sanna! Jag blev rörd ända in i hjärtat, jag kan känna i kroppen din känsla när du kan göra dig förstådd och att bara få prata med någon mer och lära känna mer och mer folk måste
kännas underbart..ja du det blev mycket känna och känsla i de här meningarna:) puss mitt barn! mammi

2008-03-15 @ 11:54:35

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0