Vad ska jag göra???

Oscar har aaasss låååånga skoldagar så jag kommer ju säkert få jätte roligt på dagarna... not!!!
Vi måste komma på en bättre lösning för mig, för så här kan jag inte leva i ett år!!
Han har lektioner från 8 på morgonen till 19 på kvällen nästan varje dag! + att han måste ju plugga efter skolan också... Inte så roligt och händelserikt liv för mig kan man ju säga... Vet bara inte hur vi ska lösa det hela.

Men ingen där hemma verkar fatta att jag inte kan leva såhär!!!!!
Alla tror att jag lever versta flotta livet och kan göra vad jag vill.... Okej jag kanske kan det men jag vill kanske inte leva så!?!?!
Vad jag än säger ska dom där hemma säga att det inte är så. Och dom där hemma som aldrig har vart här ska berätta för mig vad jag ska göra och inte göra här!?!?
Okej, jag vet att ni vill hjälpa till och att jag ska ha det bra. Men det finns nästan inga möjligheter för mig här.

Nu klagar jag men jag skiter i det nu för det är så här jag känner!!!
Det ända jag kan göra här är att lära mig Spanska, men om det inte är det ända jag vill åstakomma på ett år då??
Sitta här i en liten stad i Chile ett år med en man som pluggar dygnet runt...
Säg mig, Vad har jag för vinning på att göra detta???



Kommentarer
Postat av: sebastian

gud vilken jobbig sits, hoppas du finner något mer att fördriva dagrna med.. kan iaf glädja dig med att halva min släkt följer era bloggar!

2008-03-12 @ 22:12:49
Postat av: Madde

stackare, så svårt att säga härifrån va man tycker att du ska göra med din tid. hoppas du kommer på nåt som känns bra för dig iaf =)
va tyckte du om the notebook då?? själv älskar jag den filmen, äkta tjejfilm, men jag har hört att även killar gillar den hehe
haha va roligt att alla tror att du heter hälsosam, lär ju vara jobbigt, men att läsa om det fick mig att skratta iaf
hoppas du har det bra iaf, så ses vi när du kommer hem =)
kraaaam

2008-03-12 @ 23:00:16
URL: http://www.maddelejn.blogg.se
Postat av: syster madde

Vi känner ju oss så maktlösa här när du säger att du inte trivs och har tråkigt... vi vill bara at du ska må bra.
hur gick det med skolan du skulle få gå i?
du kanske kan söka ett jobb på café eller liknande, där man kanske inte behöver kunna så avanserad spanska. om du jobbar på café träffar du ju människor hela tiden också och kanske hittar nån som du trivs med..
börja gå till gymmet, där verkar det finnas trevliga tjejer ju, de som jobbar där.. el?
vi vill bara att du ska må bra.
du vet inte hur mycket jag bara vill ta nästa flyg å komma ner till dig...
älskar dig så mycket
puss

2008-03-13 @ 12:31:18
Postat av: Smul

kan du inte hitta något barnhem och jobba som volontär eller något på eftermiddagarna? Eller något dagis eller så? Jag tror att även om det bara är att tvätta bebisar eller gulla med små barn så tror jag att du skulle känna att det fanns en mening med dina långa dagar om du kände att du gjorde något meningsfullt. Att gulla och ge kärlek till små barn är meningsfullt.

En annan idé är ju att leta på nätet efter en svenska familj kanske, se om du kan vara hundvakt eller se om det finns några barn som behöver passas ett tag eller så. Jag känner inte dig så det är svårt att veta vad som skulle ge dig mening med tillvaron. Men jag vet att när jag bodde utomlands slutade jag inte längta hem fören jag började få fler saker att göra än att plugga två timmar om dagarna och läsa böcker. Det kändes liksom bara tomt efter ett par veckor.

Kanske finns det saker du aldrig provat som kunde vara kul, kurser i målning eller.. ja vad fasen som helst egentligen.

Lycka till. Jag återkommer för att se hur det går :)

2008-03-13 @ 20:10:57
Postat av: mammi

Mitt barn, jag är sä ledsen att du känner som du gör, vill vill dig bara väl och försöker peppa dig när vi skriver det vi skriver. Du har fått många bra inlägg på den här sidan och som du ser månar vi alla om dig. Ett inlägg tipsar dig och att leta på nätet efter jobb eller kurser. Lycka till mitt barn, skriv till Dessan hon kan kanske tipsa och hjälpa dig. [email protected] Kramar mamma

2008-03-15 @ 12:40:05

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0