Åh, vad sur jag blir!!

Jag blir så jävla sur när folk uttalar sig om nåt dom inte vet nåt om och tror att det är så jävla bra!!
Ta reda på lite fakta innan ni HURRAR HÖGT!!!

Någon komenterade i Oscars blogg (ingen aning om vem?)
Men såhär skrev den/dom:
"Hurra för CHILE och deras kultur ... där kan man verkligen känna sig som en tjej och utnyttja sin kvinlighet!!!!!"

WTF??? Vad får ni det ifrån???
Här får kvinnan VERKLIGEN INTE utnyttja sin kvinnlighet, det kvinnan får utnyttja är 2 saker och det är köket och skurmoppen!!

Dom får inte träffa killar även fast dom är över 20 dom måste fråga om lov till föräldrarna om dom får gå ut och träffa kompisar när dom för länge sen har passerat 20 mm, mm...

Lägg ner om ni inte vet nåt, för utnyttja sin kvinnlighet får man VERKLIGEN INTE göra här iaf, om ni inte ser kvinnlighet som osjälvständig hemhjälp!!!

Först bestämmer föräldrarna över henne och sen är det Mannen som tar över det ansvaret, bullshit med utnyttjan av sin egen kvinnlighet här.

Och ni tror att kvinnorna tjänar lika mycket som männen här eller?? hahahahahahaha

Så nu har jag avreagerat mig lite... Men jag blir så jävla lack!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja där fick du verkligen utlopp för lite ilska!
Ja du har så rätt mitt barn, men alla ser olika på kvinlighet och då får jämnställdheten stryka på foten tyvärr. Slösa inte din energi på sådant som inte är till gagn för dig själv. Välj dina krig. Puss och ha det bra!

2008-05-04 @ 21:54:54
Postat av: Mario

Men nej du :P det är inte alls sant att det som kvinnor får utnyttja i Chile är bara köket och skurmoppen. Självklart om du är gift med någon från Chile som har alltid bott i Chile och har aldrig sett något annat land och är lite "redneck" samt vet verkligen inte vad kultur betyder, då händer det! Du kanske har aldrig träffat en riktigt snäll, artig & väluppfostrad kille från Chile. Medan du håller på att lära känna killen, så måste du titta på bakgrunden, vad föräldrarna gör för något, på vilket sätt uppför sig familjen och killen, så många saker! (det här gäller väl i alla länder, eller hur?) Fast jag antar att det här är svårt att upptäcka i början, det finns såklart några tips. Var i Chile bor du nånstans? Jag bodde i Sverige 1 år och lite till, pluggade på Lunds Universitetet och lärde mig svenska ganska snabbt. Roligt var det! har bott i 5 länder och är 23 år bara :) jag utbildar mig till läkare och är i Chile. Det skulle vara kul å träffa någon som kan verkligen prata svenska och är verkligen från Sverige. Har du Lunarstorm förresten? Eller något sånt. Jag bor just nu i Viña Del Mar. Skriv till mig om du vill snacka med någon som kan prata ditt språk BRA och vill bara snacka om livet. Ha det bra så länge. Mario (Jag lämnar mitt email)

2008-05-25 @ 19:00:00

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0