Frukost!

Nu sitter jag och äter min frukost. Havregrynsgröt med en kopp kaffe.

När jag loggade in här såg jag att Pappa under namnet daddy cool har skrivit en komentar till mig, det händer inte så ofta att han komenterar, därför blev jag lite förvånad att han komenterade just det inlägget om att jag har färgat håret.

-onödigt å färga håret tycker ju jag,blond till blond? hälsningar Daddy cool


Jag kan förstå att pappa tycker att det är onödigt eftersom han inte ens märkte någon skillnad när han kom hem från jobbet och jag står i hallen med mörkbrunt hår en dag med ett flin på läpparna.
Det han säger då, -Vad har du gjort? (han syftade på att jag hade ett busigt flin på läpparna och inte hårfärgen för det tror jag inte ens att han tänkte på)

Roligaste var för några år sen när Madde skulle ha klassfoto och hade köpt helt nya och fina kläder och kom in till pappa som stod och kopplade elsladdar i taket hemma:
Madde, -Pappa hur ser jag ut? (med ett jätte smile på läpparna)
Pappas svar, -Ja...(?)....Du ser väl ut...som, vanligt....(?)
(han hoppades väl innerst inne att han skulle svara rätt på den frågan och tog den säkraste vägen eftersom alla tre kvinnor i huset stog förväntansfulla på vad han skulle svara)

Madde skiftar snabbt från det bredaste smilet till tårar och springer in på sitt rum (hon skrek säkert något till pappa på vägen till rummet, brukar vara hennes specialité)
Mamma säger som vanligt till pappa: -Så där kan du ju inte säga, gå och säg förlåt nu!
(I allt det här står jag och skrattar för att pappa försökte ju bara vara snäll, Madde börjar gråta och mamma skäller ut Pappa)
Undra vad Pappa tänker här? För han försvarar sig inte, han tar all skit och går in och säger förlåt till Madde, han vet nog inte riktigt vad han gjorde för fel, men han anar nog att han skulle ha svarat att hon var jätte fin...

Måste vara hårt att leva med 3 tjejer och vara ensam kille i huset, tror att han får höra att han gör något eller några fel varje dag...
Men jag tror nog innerst inne att jag är den som minst tycker att pappa gör fel, hur ska han veta liksom? Han försöker ju verkligen sitt bästa!



Kommentarer
Postat av: syster madde

ååå lilla pappsen han e så söt!

vad jag garvade åt detta inlägg sanna!

Han sa till mig idag att han hade komenterat ditt inlägg.

Han sa till mig, jag fattar inte...blondera blont hår?

hahahahaha lilla pappa =)

2008-05-31 @ 00:54:24
URL: http://tantolsson.blogg.se/
Postat av: Sannita =)

Haha när jag köpte en hår tidning var det samma stil när han bläddrade igenom den: -HÅR? Det är ju bara, hår..!?

2008-05-31 @ 02:19:53
URL: http://sannasantana.blogg.se/

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0