Hemma!

Har inte skrivit så mycket idag men vi har gjort saker typ hela tiden...
Först åkte vi och handlade grejer till lägenheten =)
Lägenhets detaljerna blir i Mörkbrunt och turkost typ... as fint!
Fick inspiration här ifrån och den här bäddningen.
image467

Så, nu har vi köpt:
  • Säng, täcke, kuddar & lakan
  • Gardiner
  • Matbord och stolar
  • Spis
  • Tvättmaskin, Torkställ, Strykjärn och strykbräda
  • Kyl/Frys
  • Porslin, glas & bestick
  • Kastruller & Stekpannor
  • Skrivbord, skrivbordsstol med tillbehör
  • Gasuppvärmare
  • Tillbehör till det stora badrummet
  • Galgar, Micro, Kaffekokare & diskställ mm. mm.
Vi har säkert köpt mer som jag inte kommer på nu...
Men för allt det här har vi inte ens betalat 9000 kr hihi, vilket kap säger jag bara!! Och jag har tagit det jag vill ha och inte kollat och räknat på priset eftersom jag fortfarande inte kan räkna ut det i Svenska pengar!!
Så jag tar det som jag tror inte är dyrast.

Oscar blir irriterad på mig för att jag fortfarande inte kan vad det blir i Svenska pengar.
Men vad är det för jävla kurs då?
1 kr = 77 peso... aha om priset är 8.590 peso, hur fan ska jag kunna räkna ut det då?

Jag tänker så här Under 5000 peso är as billigt = Ta det!!!
Över 10.000 peso = Bör tänkas över en sekund men ta det om du tycker om det.
Över 20.000 peso= Köpa det om du tycker om det.
Över 25.000 peso= Fråga Oscar vad det är i Svenska pengar. För jag har ingen aning om det är mycket eller lite!

Ser ni vilka jävla priser det är hahaha.
Dom skyltar ut med REA 15.000 PESO FÖR EN TRÖJA.
Mmm som om man vill köpa den, ser ju as dyrt ut men nu med miniräknaren till hjälp blir det 194kr och det är ju inte alls mycket för en tröja haha!

Efter vi handlade möbler åkte vi och träffade dom i Oscars klass, dom var jätte snälla och en tjej försökte lära mig spanska... Feña som hon kallas som stöter på Oscar var inte där...
Sen gick vi till Tannias lägenhet, satt och pratade en stund, sen gick vi hem för både jag och Oscar är as sega idag...

Kommentarer
Postat av: syster madde

åå men jag vill ju SE alla saker! Fota det du har köpt! please! =)

2008-05-01 @ 16:58:39

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0