Mi, Myself and My fucking Life!

Min Vardag i Chile har blivit inget annat än ensamhet. Sorgligt men sant.
Idag såg min dag ut som de flesta andra dagar så jag tänkte ta den i stora drag så ni ser exakt hur tråkigt och meningslöst liv jag har här i Chile. Vad trodde jag innan jag åkte hit egentligen, kan man ju undra?

Aja såhär ser det ut iaf.
* Jag vaknar, själv med Shamira på andra huvudkudden brevid mig.
* Sätter på mig mjukiskläder och går ut med Shamira på en morgonpromenad.
* Kommer hem, sätter på kaffebryggaren rostar två mackor och ger frukost till Shamira.
* Jag äter frukost framför datorn och sitter framför den tills kaffet är uppdrucket.
* Diskar gårkvällens och morgonens disk.
* Bäddar sängen och plockar ihop alla kläder som ligger spridda i lägenheten.
* Sätter på en tvättmaskin om det behövs tvättas.
* Kör mitt styrkepass.
* Går ut med hunden.
* Duschar och fixar mig, smörjer in mig, fixar manikyr och pedikyr om det behövs mm, mm.
* Lagar lunch och ger hunden lunch om hon har ätit upp frukosten.
* Äter framför datorn och surfar ännu lite längre, tar död på min dötid framför meningslösa internet, MEN som är min räddare här. Tack Mamma och Pappa för min underbara dator som jag fick av er, jag hade nog avlidit utan den!
* Hänger tvätten och lagar middagen till kvällen.
* Busar, tränar och gosar med Shamira
* Surfar och vid den här tiden brukar Sandra komma in på msn och ibland kommer madde in eller så ringer hon mig på Skype. Mamma är innen lite hur som helst under dagen.
* Några timmar efter detta kommer Oscar hem, frågar om maten är klar (det är den oftast), han käkar, blir sur när jag frågar hur han går i skolan imorn och går in på kontoret och pluggar. Han har ju såklart inte diskat och skorna, jackan och skolväskan ligger på golver i en hög 2 meter innanför dörren.
* Jag käkar klart (blir oftast klar när han redan sitter i kontoret). Lämnar tallriken och alla kastruller framme för att jag ska ha något att göra dagen därpå.
* Går in i sovrummet, sätter mig vid datorn och surfar lite igen.
* Sätter på mig pyjamasen och fixar mig inför kvällen.
* Sätter på Scrubs eller SATC avsnitt och kollar till ögonen inte orkar vara uppe längre, stänger av och somnar själv med Shamira på andra huvudkudden brevid mig.

Vart fan tog JAG vägen, JAG är inte sån här och jag har alltid sagt att jag inte ska leva ett tråkigt Svenssonliv, men nu har det gått FÖR långt så jag lever ännu tråkigare än ett Svenssonliv?
Tur att det bara är en månad kvar på det här skitlivet, aa jag måste säga att det är ett skitliv, den som inte håller med mig har ju tappat huvudet någonstans!

Imorn ska jag iaf åka till Portal och Shoppa lite, men jag är ju själv som vanligt.

Kommentarer
Postat av: mamma

Sanna så här ser en lyxhustrus liv ut och du ville ju leva som en lyxhustru någon gång i livet och nu har du fått prov på det. De brukar senare när det är alldeles för urtråkigt börja att ägna sig åt välgörenhet av något slag. Det är bra att du nu har tänkt att hoppa på studierna och vekligen bara fokusera på din utbildning och ditt liv.

Om Oscar uppför sig så som du beskriver när han kommer hem (hoppas att det var en egånghändelse)att han knappt pratar med dig vid middagen och reser sig från bordet innan ni båda har ätit klart, måste han skärpa sig. Han måste ta sig tid att umgås med dig till middagen i alla fall, jag fattar väl om han har mycket i skolan och måste fortsätta att plugga på kvällen men man får inte bli ohövlig och otrevlig och har ingen rätt att vara sur, trött kan han ju såklart vara men han skulle må bra av att stanna upp någon timme eller två när han kommer hem i annat fall orkar han inte. kramisar till er båda.

2008-05-14 @ 21:46:17

Dags att skriva!:

Vad heter din namn?:
Stammis?

Din Mail adress skriver du här om du vill: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?:

Så, nu kan du skriva vad du vill =):

Trackback
RSS 2.0